ABT XGT to wyścigowe Audi R8, którym możesz wyjechać na ulicę. Złapałem się za głowę gdy zobaczyłem cenę

Spalinowe Audi R8 powoli wycofywane jest z oferty, ale nie oznacza to, że w obrębie tego modelu nie wydarzy się już nic ekscytującego. Zapowiedzią tego momentu były udostępnione jakiś czas temu zdjęcia prototypu testowanego na torze Nurburgring.

Początkowo podejrzewano, że jest to wyczynowy wariant przygotowany przez samo Audi. Teraz okazało się, że to limitowana wersja prosto od niemieckiego tunera ABT.

ABT XGT: wyścigówka z tablicami rejestracyjnymi

ABT XGT, bo taką nazwę nosi ten samochód, wygląda jak wyczynowe auto, które właśnie wyjechało z toru wyścigowego. Pakiet ospojlerowania robi nie tylko wrażenie pod względem wizualnym, ale jest też oczywiście w pełni funkcjonalny.

ABT XGT Audi R8
ABT XGT Audi R8

Mamy tu ogromny tylny spojler, wlot powietrza na dachu, dokładki zderzaków, „lufciki” w szybach, pełną klatkę bezpieczeństwa i lekkie felgi z centralną śrubą. Całość wygląda naprawdę profesjonalnie.

Najważniejszą informacją jest fakt, że tak zmodyfikowane Audi R8 otrzymało homologację drogową. Po zabawie na torze i próbach poprawienia czasu okrążenia możesz po prostu założyć tablice i ruszyć nim na miasto.

Za napęd odpowiada tu wolnossący silnik V10 o pojemności 5.2 litra i ABT wycisnął z niego 640 koni mechanicznych. XGT waży 1400 kilogramów, czyli o 170 kilogramów mniej niż R8 GT RWD.

ABT XGT Audi R8
ABT XGT Audi R8

Moc przekazywana jest wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni S tronic. Nie poinformowano jak wygląda czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h, ale prędkość maksymalna to 310 km/h.

Wnętrze zyskało zupełnie nowy kokpit, wyścigową, prostokątną kierownicę, ekran pokazujący najważniejsze parametry i panel dodatkowych przycisków. Nadal mamy tu klimatyzację czy kamerę cofania.

ABT XGT Audi R8
ABT XGT Audi R8

Tylko 99 samochodów i kosmiczna cena

Zbudowanych zostanie tylko 99 egzemplarzy tego wyczynowego Audi R8 z homologacją drogową. Każdy z chętnych będzie musiał zapłacić 598 000 euro, czyli około 2 610 000 złotych. To ponad dwukrotnie więcej, niż za standardowe Audi R8.

ABT XGT ma być pokazem możliwości firmy, która ma ponad 20-letnie doświadczenie w wyścigach serii DTM. W ponad 300 startach udało się stanąć na podium ponad 250 razy.

Zdecydowanie jest to jedna z najbardziej wyjątkowych wersji tego modelu i raczej nie pojawi się na rynku już nic ciekawszego. Spalinowe Audi R8 już wkrótce przestanie być niestety produkowane.

Źródło: ABT, motofilm.pl