Porsche pozostawi ręczną skrzynię biegów tak długo, jak to możliwe

Nie da się ukryć, że współczesne automatyczne skrzynie biegów są bardzo skuteczne i pozwalają na jeszcze szybszą jazdę. Porsche oferuje w tej kwestii genialną przekładnię PDK.

Wielu producentów samochodów sportowych już dawno zrezygnowało z manualnych skrzyń w swojej ofercie. Nie znajdziemy ich w Lamborghini czy Ferrari.

Manual w Porsche się nigdzie nie wybiera

Są jednak klienci, którzy nadal mają ochotę na bardziej angażującą jazdę autem z ręczną przekładnią. Właśnie z tego powodu Porsche nie wycofuje ze swojej oferty tego rozwiązania.

Porsche 911 ST Manual
Porsche 911 ST Manual

Frank Moser, prezes ds. linii modelowych 911 i 718 przyznał, że nadal wiele osób kupujących Porsche decyduje się na manualną skrzynię. Opcja ta ma pozostać dostępna tak długo, jak to będzie możliwe.

“Ręczna skrzynia biegów jest tym, czego klient oczekuje w 911, dlatego pracowaliśmy i pracujemy tak długo, jak to możliwe, aby ją zachować. Jest to absolutnie istotne w przypadku 911. Dlatego mamy 911 T z ręczną skrzynią biegów, a teraz 911 S/T z taką samą przekładnią, a to tylko tak naprawdę dlatego, że klienci tego chcą.” – Frank Moser

Manualna skrzynia biegów powinna zatem zostać w ofercie Porsche przynajmniej do końca żywota obecnie oferowanych generacji 911 i 718. Mamy nadzieję, że kolejna 911’stka nadal pozostanie spalinowa.

Następne wcielenie 718 będzie już elektryczne, więc tam na pewno nie uświadczymy ręcznej przekładni. Porsche nie zamierza kombinować tak jak Toyota i wymyślać imitacji manualnej skrzyni biegów do swoich elektryków.

„To, czego chcemy i co jest dla Porsche kluczowe, to czynić je autentycznym. Dlatego nie wiem, czy istnieje sens manualnej skrzyni w samochodzie elektrycznym.” – dodaje Frank Moser

2023 Porsche 911 S/T 992
2023 Porsche 911 S/T 992

Klienci tego pragną

Wielkim sukcesem okazało się wprowadzone niedawno do oferty Porsche 911 S/T. Najlżejszy i najdroższy wariant 911 posiada 525-konną jednostkę 4.0 z GT3 RS i wyłącznie manualną przekładnię.

Pomimo ceny startującej od 1 623 000 złotych, wszystkie 1963 egzemplarze rozeszły się w mgnieniu oka. Wielu dziennikarzy uznało ten wariant najlepszym 911 w historii.

Można ostatnio zauważyć, że ręczne skrzynie biegów ponownie zaczynają być doceniane. Wystarczy wspomnieć o autach takich jak Pagani Utopia czy Koenigsegg CC850.

Tak działa “manualny automat” w Koenigseggu. “Wyjaśnił to jak na matmie w szkole” (wideo)

Szwedzki produkt to już w ogóle czyste arcydzieło inżynierii. Udało się tam zainstalować przekładnię, która jest jednocześnie ręczna i automatyczna. Totalny odlot.