Tak działa “manualny automat” w Koenigseggu

Christian von Koenigsegg to motoryzacyjny geniusz, który jest chory jeśli nie wymyśli czegoś innowacyjnego w każdym kolejnym modelu. Zostaliśmy już do tego przyzwyczajeni.

Kiedy zbliża się premiera nowego auta marki Koenigsegg, każdy zastanawia się, co tym razem wpadło do głowy szalonemu Szwedowi. Podobnie było całkiem niedawno, przy okazji debiutu modelu CC850.

Koenigsegg CC850 2022 oficjalnie. Ma 1385 KM, automatyczną skrzynię i pedał sprzęgła (wideo)

Jest to samochód, który nawiązuje do pierwszego produkcyjnego Koeniggsega. Świętuje on 20-lecie marki oraz 50-te urodziny samego jej założyciela.

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Początkowo planowano zbudowanie tylko 50 egzemplarzy, ale po namowach klientów zdecydowano się zwiększyć tę liczbę o kolejne 20 aut. Cena każdego z nich to około 18 milionów złotych.

Genialną innowacją, która pojawiła się w tym samochodzie jest skrzynia biegów. Jak sam Christian mówi, jest to „zmanualizowany automat”, a kierowca ma do dyspozycji jednocześnie przekładnię ręczną i automatyczną.

Autor załączonego nagrania wideo postanowił bardzo dokładnie wytłumaczyć sposób jej działania. Jeśli więc masz chwilę czasu i lubisz takie technologiczne szczegóły, to zapraszamy na seans.

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850

Tak brzmi Koenigsegg CC850 warty 18 milionów złotych. “Chętnie strzela marchewami” (wideo)

Dla przypomnienia, Koenigsegg CC 850 skrywa w komorze silnika podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5.0 litrów. Generuje on 1350 koni mechanicznych, 1350 niutonometrów, a całe auto waży 1350 kilogramów.