Uwielbiana przez Polaków marka świętuje wielki sukces. Prawie każdy model z ich oferty kupisz za mniej niż 100 tysięcy złotych

Można powiedzieć, że w 2004 roku marka Dacia odrodziła się na nowo. Był to początek przekształcenia się z krajowego producenta samochodów do marki znanej w całej Europie.

Kluczem do sukcesu okazało się tworzenie aut, które cechują się bardzo dobrym stosunkiem ceny do parametrów użytkowych. Od tych 19 lat zainteresowanie Dacią stale rośnie.

Dacia 8 milionów samochodów
Dacia 8 milionów samochodów

Wielki sukces

Rumuński producent pochwalił się właśnie, że liczba sprzedanych samochodów przekroczyła właśnie 8 milionów. To świetny wynik i jesteśmy przekonani, że już niebawem zostanie osiągnięta magiczna liczba 10 milionów.

Aktualnie samochody marki Dacia sprzedawane są aż na 44 rynkach. Kraje, w których najchętniej kupuje się te auta to: Francja, Włochy, Niemcy, Rumunia i Maroko.

Dacia topowe rynki
Dacia topowe rynki

Najlepiej sprzedającym się modelem jest Sandero. Łącznie udało się już sprzedać 2 780 000 egzemplarzy standardowej odmiany i wersji Stepway. W polskich salonach to auto startuje od 62 900 złotych.

Drugie miejsce w rankingu zajęła Dacia Duster z wynikiem 2 260 000 egzemplarzy. Samochód ten zdobył już ponad 40 nagród, w tym wyróżnienie Car Of The Year w Rumunii czy Best SUV w Wielkiej Brytanii i Francji.

Dacia polska oferta 2023
Dacia polska oferta 2023

Podium zamyka Dacia Logan, którą od momentu wprowadzenia do oferty w 2004 roku udało się sprzedać w liczbie 1 970 000 egzemplarzy. W Polsce niestety ten model nie jest już dostępny.

Dacia posiada obecnie aż trzy zakłady produkcyjne. Najstarszy z nich zlokalizowany jest w Rumunii, w miejscowości Mioveni. Pozostałe dwa prężnie działają w Maroko.

Dacia profil klienta
Dacia profil klienta

Producent pochwalił się też jak wygląda profil swoich klientów. 66 procent z nich to mężczyźni, a 55 procent osób kupujących Dacię jest w wieku od 55 do 74 lat. Średni dystans pokonywany rocznie to około 12 000 kilometrów.

Koniec z tanią i nudną Dacią. „Marka idzie nowymi SUV-ami po klientów Jeepa, pokonali już nawet KIA”

Nieco inaczej wygląda to w przypadku najnowszego modelu, czyli Dacii Jogger. Tutaj 55 procent konsumentów jest w wieku niższym nić 55 lat, a 47 procent nadal w domu posiada co najmniej jedno dziecko.

Dacia Jogger profil klienta
Dacia Jogger profil klienta

Trzymamy kciuki za dalszy rozwój marki Dacia. Wiemy, że ma ona bardzo ciekawe plany na przyszłość, co z pewnością pomoże w zwiększeniu popularności, również wśród młodszych osób.

Źródło: Dacia Polska