Polacy nie odpuszczą zakupu tego crossovera. KIA jest lepsza nawet od SUV-a Lamborghini

Mało jest tak przykuwających wzrok samochodów jak ten model. Najlepsze auto roku 2022 trafiło na nasz parking redakcyjny w najszybszej i najbardziej pożądanej wersji GT. „To jedyny egzemplarz w KIA Polska”. Oto model EV6 GT, który na papierze jest szybszy nie tylko od BMW M3 Touring, ale nawet od najnowszej generacji Audi RS6.

Ależ on jest piękny! W tej konfiguracji podoba się chyba każdemu. Jest to nie tylko zasługą futurystycznej linii nadwozia, ale również świetnie dobranego lakieru specjalnego o nazwie Moon Scape Matte za 7 tysięcy złotych.

„Polacy oglądają się za nim i nie dowierzają, że auto może być aż tak nowoczesne” – Sebastian Rydzewski, dziennikarz TVN Turbo.

KIA EV6 GT
KIA EV6 GT

Lamborghini Urus SUV jest gorzej wykonane niż KIA

Jeszcze lepiej jest wewnątrz, gdzie KIA również postawiła na coś zupełnie nowego. Warto jednak zaznaczyć, że ciekawy design nie przeszkodził w uzyskaniu zadowalającej praktyczności. Miejsca na nogi na tylnej kanapie jest od groma, wygodną pozycje znajdzie tutaj dla siebie każdy. Sporej wielkości jest bagażnik, a w przypadku potrzeby – możemy się tutaj nawet przespać. Są ku temu naprawdę świetne warunki, ponieważ KIA oferuje nawet specjalny adapter, dzięki któremu podłączymy np. kuchenkę elektryczną. Pomimo, że to elektryk, jakość materiał jest lepiej niż zadowalająca. Rzadko zdarza się, żeby nic nie skrzypiało, nic nie drażniło. Nie boimy się tego powiedzieć, ale spasowanie materiałów jest lepsze niż w Lamborghini Urusie. Na dowód prezentujemy dwa materiały filmowe z KII oraz Lamborghini. Specjalnie do tego testu wzięliśmy słabszą i tańszą wersję KII EV6. Ocenę pozostawiamy Wam.

KIA EV6: spasowanie materiałów:

Rodzinna KIA ma aż 585 koni mechanicznych

Największe wrażenie robią osiągi. Kia EV6 GT oferuje kierowcy aż 585 koni mechanicznych przekazywanych na wszystkie koła AWD. Co to oznacza w praktyce? Pierwsza setka pojawia się na liczniku w czasie 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna to imponujące (jak na elektryka) 250 km/h. Dla porównania, BMW M3 Touring w podstawowej wersji dysponuje benzynowym motorem o mocy 510 koni mechanicznych, który umożliwia pokonanie pierwszej setki w czasie 3,6 sekundy i również v-max ograniczony do 250 km/h.

W parze z osiągami idzie efektywność ładowania. Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze, ponieważ czas naładowania akumulatora (77,4 kWh) ze stanu 10% do 80% trwa 18 minut na stacji 350 kW. Przy niemieckich autostradach szybkie ładowarki są przy prawie każdej stacji paliw na wiele stanowisk. Sytuacja wygląda nieco gorzej w Polsce, ale w kraju nad Wisłą sieć rozwija się bardzo szybko. Na przykład po drodze z Warszawy do Gdańska mamy dostępnych kilka szybkich ładowarek, w tym jedną o mocy 140 kW w Mławie, która wystarczy do przejechania całej trasy i szybkiego naładowania akumulatora.

> Oto nowa Kia EV6 GT (2022). Jeśli ją kupisz, Audi E-Tron GT ci nie podskoczy. Kia jest szybsza

KIA EV6 GT potrafi sama pojechać do przodu lub do tyłu. Jest to bardzo przydatna funkcja, gdy drzwi kierowcy zostaną zastawione przez inny pojazd i zajęcie miejsca w fotelu jest mocno utrudnione lub całkowicie niemożliwe. Działanie tego systemu nie wymaga żadnych aplikacji, są dwa bezpieczne guziki na kluczyku. Działanie pokazujemy na załączonym materiale filmowym poniżej.

Ile kosztuje elektryczny crossover KIA EV6 GT? Polski cennik startuje od 399 tysięcy złotych, ale mówimy o samochodzie piekielnie szybkim, który niesamowicie wciska w fotel i wygodnie przewiezie całą rodzinę na wakacje do Chorwacji. KIA EV6 startuje jednak od poziomu 205 tysięcy, dzięki czemu z dotacją na elektryka wyjdzie nas za około 180 tysięcy złotych. Warta przemyślenia propozycja.