Kia zaprezentowała nowy model EV6 GT już kilka tygodni temu, ale do tej pory Koreańczycy nie ujawniali specyfikacji technicznej. Ta została upubliczniona dzisiaj.
Kia EV6 GT (2022) wykorzystuje dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 585 koni mechanicznych i 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Elektryczny crossover z napędem na cztery koła rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h. Dla porównania, niedawno zaprezentowane Audi E-Tron GT przyspiesza do pierwszej setki w 4,1 sekundy (+0,5 sekundy). Topowa wersja EV6 ma nawet elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zapewnia lepsze prowadzenie na wszystkich nawierzchniach.
Bateria o pojemności 77,4 kWh umożliwia przejechanie maksymalnie do 405 kilometrów na jednym ładowaniu. Przypomnijmy, że standardowe EV6 ma mniejszy akumulator o pojemności 58 kWh. Co istotne, jeśli najbardziej zależy ci na większym zasięgu, producent przewidział możliwość wyboru wariantu napędzanego tylko na tylne koła, dzięki czemu zasięg wzrośnie do 510 kilometrów.
Ile czasu trwa ładowanie EV6 GT? Ze stanu 10% do 80% proces ładowania zajmuje tylko 18 minut przy wykorzystaniu najszybszej dostępnej ładowarki. To oznacza, że EV6 GT na możliwość przejechanie 100 kilometrów ładuje się w zaledwie 4,5 minuty.
Nadwozie Kii EV6 GT mierzy 4680 milimetrów długości, 1880 milimetrów szerokości oraz 1550 milimetrów wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2900 milimetrów. Pojemność bagażnika wynosi 520 litrów lub nawet 1300 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.
Produkcja Kii EV6 GT będzie odbywała się wyłącznie w Korei Południowej. Pierwsze egzemplarze na drogach spodziewane są w drugiej połowie roku. Na niektórych rynkach już można składać rezerwacje, choć ceny nie zostały jeszcze ujawnione.