Już 24 listopada 2023 roku będziemy mogli podziwiać nowe wcielenie Porsche Panamery. Niemiecki producent przeprowadza właśnie ostatnie testy i pochwalił się kilkoma zdjęciami odświeżonego modelu.
Porsche sprawdzało ostatnio Panamerę na drogach publicznych w okolicach Barcelony. Dokonywano tam ostatnich szlifów i dopracowywano wszystkie detale.
> Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2.9 560 KM. “Ta hybryda plug-in to najlepszy wariant w ofercie”
Wcześniej, nowy model można było spotkać chociażby w Stanach Zjednoczonych. Tam testowano zachowanie jednostek napędowych na dużych wysokościach z ograniczoną ilością tlenu.
Nową Panamerę zabrano również do Skandynawii aby zmierzyć się z niskimi temperaturami oraz do RPA gdzie auto musiało stawić czoła naprawdę trudnym warunkom. W Azji sprawdzano jak auto spisuje się przy wysokiej wilgotności powietrza.
Klienci marki Porsche są bardzo wymagający i producent chce być przekonany, że dostarczy im niemal idealne auto.
„Każdy nowy samochód przechodzi intensywne testy, tak aby spełniać zarówno nasze wymagania, jak i naszych klientów na całym świecie” – powiedział menedżer ds. rozwoju Marcel Hönemann. „Standard, który wyznaczamy, zawsze stanowią określone w specyfikacjach cele rozwojowe. Nowa Panamera musi wyróżniać się tu i teraz, szczególnie pod względem osiągów, komfortu oraz akustyki”
Kolejna hybrydowa wersja
Nowością w przypadku Panamery będzie kolejna odmiana hybrydowa typu plug-in. Do tej pory mieliśmy do czynienia z trzema takimi wariantami: Panamera 4 E-Hybrid, Panamera 4S E-Hybrid oraz Panamera Turbo S E-Hybrid.
Nie wiemy jaką nazwę będzie nosiła czwarta wersja, ale ma ona „legitymować się wysokimi osiągami i idealnie wpisać się we wszechstronną ofertę”. Ma to być odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony klientów.
Znane nam do tej pory warianty hybrydowe staną się jeszcze wydajniejsze. Mamy się spodziewać nawet o 70 procent lepszych zasięgów w trybie bezemisyjnym.
W hybrydach pojawi się zupełnie nowy silnik elektryczny, zintegrowany z obudową dwusprzęgłowej skrzyni biegów. W aucie znajdzie się bateria o pojemności 25,9 kWh i pokładowa ładowarka 11 kW.
Zmiany dotyczą również jednostek spalinowych, które dostosowano do przyszłych norm emisji spalin. Przyspieszanie w nowej Panamerze ma być jeszcze bardziej płynne.
Nowe zawieszenie
Standardowym wyposażeniem będzie półaktywne zawieszenie z nowymi dwuzaworowymi amortyzatorami, które pozwalają niezależnie regulować etapy ugięcia i odbicia. Auto będzie zarówno bardziej komfortowe jak i zapewni lepsze prowadzenie podczas dynamicznej jazdy.
Po raz pierwszy pojawi się nowy rodzaj podwozia z aktywną kontrolą amortyzacji. Jesteśmy bardzo ciekawi jak będzie się to spisywało w rzeczywistości.
„Dzięki aktywnemu podwoziu wyznaczamy nowe standardy. Mogliśmy to odczuć na każdym metrze naszych jazd testowych – wyjątkowy komfort na bruku w barcelońskim porcie oraz dynamiczne, zwinne usposobienie na krętych lokalnych drogach poza miastem. W skrócie: nieporównywalnie szeroki zakres kompetencji” – powiedział Thomas Friemuth.
Światowa premiera nowego Porsche Panamera odbędzie się 24 listopada 2023 roku podczas Festiwalu Ikon Porsche w Dubaju. Auto będzie można tam obejrzeć na żywo w dniach 25 i 26 listopada.