W drugiej połowie kwietnia 2023 roku, Porsche zaprezentowało nam odświeżonego SUV-a Cayenne. Wtedy, pokazano jedynie trzy warianty napędowe: Cayenne, Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne S.
Dopiero teraz zdecydowano się na ujawnienie informacji na temat flagowej wersji. Do oferty dołączyły trzy kolejne odmiany: Cayenne Turbo E-Hybrid, Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe oraz Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT.
Niemcy chwalą się, że jeszcze bardziej udoskonalili układ napędowy, który był już dostępny w poprzednim Cayenne Turbo S E-Hybrid. Teraz jest on jeszcze sprawniejszy i nowe Cayenne Turbo E-Hybrid zyskało miano najmocniejszego Cayenne w historii.
Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów. Generuje on moc 599 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 800 niutonometrów.
Do tego, na pokładzie znajduje się jednostka elektryczna, która generuje dodatkowe 176 koni mechanicznych. Łącznie kierowca ma zatem do dyspozycji 739 koni mechanicznych i 950 niutonometrów.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Producent deklaruje, że prędkość maksymalna tego modelu to 295 km/h.
Inżynierowie postanowili też zwiększyć baterię. Pojemność akumulatora wynosi teraz 21,8 kWh netto, co ma pozwolić na przejechanie w trybie bezemisyjnym do 82 kilometrów w cyklu miejskim (WLTP).
Znalazło się też miejsce dla nowej ładowarki pokładowej o mocy 11 kW. Dzięki temu, naładowanie auta przy użyciu wallboxa skróciło się do około 2,2 godziny.
Nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid dostępne jest z nadwoziem typu SUV oraz Coupe. Auto rozpoznasz z zewnątrz po nowym zderzaku z przodu, który posiada większe wloty powietrza.
Z tyłu zobaczysz dwie podwójne końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach. Wewnątrz standardem jest podgrzewana kierownica GT oraz sportowe skórzane fotele z 18-kierunkową regulacją.
Na liście wyposażenia standardowego znajdziesz też między innymi adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne czy system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Warto się zastanowić nad dokupieniem skrętnej tylnej osi i Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Na szczycie oferty Porsche Cayenne znajdziemy teraz wariant Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT. Ma ono zapewniać jeszcze lepsze prowadzenie i wprowadza rozwiązania znane z poprzedniego Cayenne Coupe Turbo GT.
Zawieszenie jest w standardzie obniżone o 10 milimetrów, a w przednich kołach, gdzie pojawiły się szersze opony, zastosowano nowe łożyska i ustawiono je pod większym kątem (-0,58°). Pokonywanie zakrętów jest teraz jeszcze zwinniejsze.
Aby auto hamowało jeszcze lepiej, w standardzie pakietu GT otrzymujemy ceramiczny układ Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Jesteśmy przekonani, że prowadząc ten model w ogóle nie poczujesz, że jedziesz wielkim SUV-em.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT wyróżnia się z zewnątrz czarnymi akcentami, tylnym spojlerem z elementami z karbonu oraz dyfuzorem z włókna węglowego. Są też dwie centralnie umieszczone końcówki układu wydechowego z tytanu.
Wariant ten jest jeszcze szybszy i potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT to 305 km/h.
Znany jest też polski cennik topowych odmian Cayenne. Za Cayenne Turbo E-Hybrid SUV zapłacisz co najmniej 863 000 złotych. Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe to wydatek co najmniej 880 000 złotych.
Najszybszy i najbardziej emocjonujący wariant, czyli Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT wyceniono w Polsce na 1 021 000 złotych. Zamówienia u polskich dilerów już ruszyły.