Myślałeś, że GT3 RS jest “hardkorem”? Oto Porsche 911 za 4 500 000 złotych netto

Porsche ma olbrzymie pojęcie na temat budowy genialnych samochodów sportowych. W ofercie tej marki pojawiają się natomiast od czasu do czasu również prawdziwe auta wyścigowe.

Właśnie jesteśmy świadkami premiery zupełnie nowego Porsche 911 GT3 R rennsport. Wyczynowego samochodu, który nie posiada homologacji drogowej, ale pozwala na piekielnie szybką jazdę po torze wyścigowym.

Bazą do zbudowania 911 GT3 R rennsport jest Porsche 911 GT3 R. Auto uznawane jest za następcę współczesnej wersji Porsche 935, która zadebiutowała w 2018 roku.

Porsche 911 GT3 R rennsport
Porsche 911 GT3 R rennsport
Porsche 911 GT3 R rennsport
Porsche 911 GT3 R rennsport

Nowe porsche 911 GT3 R rennsport napędzane jest wolnossącym silnikiem 6-cylindrowym. Bokser o pojemności 4.2 litra generuje moc 620 koni mechanicznych i potrafi się kręcić aż do 9400 obrotów na minutę.

Co ciekawe, jednostka ta przystosowana jest do pracy na biopaliwie E25. Doskonale wiemy, że Porsche mocno inwestuje w tę technologię i widzi w niej nadzieję na uratowanie napędów spalinowych.

Porsche chce nas uratować przez zakazem aut spalinowych w 2035 roku w UE. Niemcy stają na głowie, by coś wymyślić. “Już wydali 100 mln usd”

Porsche 911 R rennsport wyposażone jest w 6-stopniową przekładnię sekwencyjną, która przekazuje potencjał silnika na tylne koła. Skrzynia ma nieco dłuższe przełożenia niż ta homologowana przez FIA.

Bardzo istotnym elementem w tym samochodzie jest oczywiście aerodynamika. Inżynierowie Porsche zadbali o to, aby 911 R rennsport nie tylko było bardzo skuteczne na torze, ale również żeby prezentowało się imponująco.

Porsche 911 GT3 R rennsport
Porsche 911 GT3 R rennsport
Porsche 911 GT3 R rennsport
Porsche 911 GT3 R rennsport

Na pokładzie znajduje się wyczynowe zawieszenie od KW i ultralekkie felgi BBS. Nie mogło też zabraknąć pneumatycznego systemu podnoszenia całego samochodu, bardzo przydatnego w pitstopie.

Element z 911 992.2?

W tylnej części nadwozia możemy zobaczyć nowy pas świetlny z podświetlanym na czerwono napisem PORSCHE. Nie zostało to oficjalnie powiedziane, ale wydaje nam się, że może to być zapowiedź elementu, który zobaczymy w drogowym Porsche 911 generacji 992.2, czyli po faceliftingu.

Porsche 911 GT3 R rennsport
Porsche 911 GT3 R rennsport

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Magnus Walker (@magnuswalker)

Wewnątrz znajdziemy tylko jeden kubełkowy fotel, wyścigową kierownicę i pełną klatkę bezpieczeństwa. Są też dwa ekrany po bokach, w których zobaczysz obraz z wirtualnych lusterek.

Klienci będą mogli wybrać jedną z siedmiu wersji kolorystycznych. Każda z nich nawiązuje do wyścigowych samochodów marki Porsche z przeszłości.

Porsche 911 GT3 R rennsport
Porsche 911 GT3 R rennsport

Samochód waży zaledwie 1240 kilogramów, dzięki czemu udało się uzyskać świetny stosunek mocy do masy. Na każdego konia mechanicznego przypadają dwa kilogramy.

Porsche 911 R rennsport sprzedane zostanie w liczbie tylko 77 egzemplarzy. Cena w Niemczech startuje od 951 000 euro, czyli około 4 400 000 złotych. Oczywiście netto.