To “stare Porsche” to jakaś czysta abstrakcja. Silnik w tym 911K kręci się do 11 000 obrotów na minutę (wideo)

Każdy z miłośników spalinowej motoryzacji uwielbia dźwięk silnika kręcącego się do wysokich obrotów. Obecnie na rynku możemy znaleźć auta, które potrafią robić to doskonale.

Jednym z wielu przykładów jest Porsche 911 GT3 992, które napędzane jest 4.0 litrowym, wolnossącym bokserem. Możemy go kręcić aż do 9 000 obrotów na minutę.

Tak brzmi silnik 4.0 przy 9000 obrotów. Dźwięk Porsche 718 GT4 RS przyprawia o ciarki (wideo)

Dźwięk tej jednostki napędowej przyprawia o ciarki i już przy seryjnym układzie wydechowym jest bardzo donośny. Są natomiast osoby, które dodatkowo starają się uczynić go jeszcze głośniejszym.

Porsche 911K Tuthill
Porsche 911K Tuthill

9 000 obrotów na minutę robi ogromne wrażenie. Wielu może się wydawać, że wyżej kręcą się już tylko motocykle. Nic bardziej mylnego. Wystarczy spojrzeć na to „stare” Porsche.

To restomod, czyli zmodernizowany egzemplarz kilkudziesięcioletniego 911. Wiele elementów nadwozia wykonano z włókna węglowego, jest tu nowe zawieszenie, skrzynia biegów oraz silnik.

Motor ma tutaj pojemność 3.1 litra i generuje moc około 350 koni mechanicznych. Można to uznać za niezbyt imponującą liczbę, ale warto wspomnieć, że auto waży zaledwie 850 kilogramów.

Największe wrażenie robi jednak obrotomierz, na którym możemy zobaczyć liczbę „12”. Tak, silnik ten jest w stanie kręcić się aż do 11 000 obrotów na minutę.

Porsche 911K Tuthill
Porsche 911K Tuthill

Dźwięk 6-cylindrowego boksera po prostu powala na kolana. Jak widać po reakcji bohatera nagrania, sama jazda, szczególnie po torze wyścigowym, wywołuje ogromny uśmiech na twarzy.

Rzucili się na 450-konnego Singera Turbo Study. “Kto ma wolny garaż bierze go bez namysłu”

Na rynku pojawia się coraz więcej firm, które próbują po swojemu wskrzesić stare Porsche 911. Tuthill Porsche 911K to rewelacyjny przykład, który bardzo chętnie zobaczylibyśmy w swoim garażu.