Po trzech latach od debiutu najnowszej generacji Audi RS6 Avant i Audi RS7 Sportback przyszła pora na coś nowego. Producent z Ingolstadt zaprezentował nam dzisiaj oba wyżej wymienione auta w jeszcze szybszej odmianie.
Audi RS7 Performance Sportback zyskało te same usprawnienia, co jego niego bardziej praktyczny brat, czyli RS6 Performance Avant. Inżynierowie sprawili, że jazda będzie jeszcze bardziej emocjonująca.
> Audi RS6 Performance Avant C8 Quattro (2022). Sportowe kombi stało się jeszcze szybsze (wideo)
Zaczęto od zmian pod maską. Nadal pracuje tam podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów, ale jest on teraz mocniejszy. Zmieniono między innymi ciśnienie doładowania z 2,4 na 2,6 bara.
Kierowca ma teraz do dyspozycji nie 600, a 630 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 800 do 850 niutonometrów, co pozwoliło na skrócenie czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h z 3,6 do 3,4 sekundy.
Audi RS7 w wydaniu Performance jest lżejsze od swojego standardowego odpowiednika. Producent zrezygnował na przykład z niektórych elementów wygłuszenia, aby przy okazji doznania akustyczne były jeszcze lepsze.
W standardzie otrzymujemy pakiet RS Dynamic, w skład którego wchodzi skrętna tylna oś i mechaniczny mechanizm różnicowy. Ten ostatni zapewnia teraz nieco bardziej tylnonapędowy charakter.
Podczas normalnej jazdy na tylną oś trafia 60 procent momentu obrotowego. W skrajnych przypadkach przednia oś może zyskać do 70 procent potencjału silnika, a tylna nawet do 85 procent.
Klient może dodatkowo obniżyć masę auta dokupując pakiet RS Dynamic Plus. Wtedy otrzymasz ceramiczny układ hamulcowy, który jest o około 34 kilogramów lżejszy od standardowego, a ogranicznik prędkości maksymalnej przesuwany jest z 280 na 305 km/h.
Nowością w wersji Performance jest też dostępność nowego kompletu felg w rozmiarze 22 cali. Każda z nich jest o 5 kilogramów lżejsza od obręczy w tym samym rozmiarze w standardowym RS7. Zyskujemy zatem aż 20 kilogramów.
Klienci mogą też wybrać jeden z trzech nowych kolorów lakieru. Do dyspozycji oddano niebieski Ascari Blue w odmianie metalicznej i matowej, oraz szary mat Dew Silver.
Wewnątrz pojawia się kilka akcentów dostępnych w kolorze niebieskim i kierownica obszyta alcantarą. Delikatnie zmieniono również wygląd wirtualnego kokpitu, gdzie zobaczysz wskaźnik zmiany biegów czy idealnego startu z funkcji Launch Control.
> Zaszalał i wydał na lakier 35 tysięcy złotych. “Nie znajdziesz drugiego takiego Audi RS7” (wideo)
Zamówienia na nowe Audi RS7 Performance C8 Sportback Quattro będą możliwe już od 8 grudnia 2022 roku. Polskiego cennika jeszcze niestety nie znamy.