Audi RS6 obecnej generacji C8 jest z nami na rynku od końca 2019 roku. Dopiero teraz producent zdecydował się na wprowadzenie wariantu Performance. Jak łatwo się domyślić, samochód ten jest szybszy i zwinniejszy od standardowej odmiany. Nie znajdziemy w nim jednak zbyt wielu zmian stylistycznych.

Pojawiły się jedynie nowe kolory lakieru i felgi w rozmiarze 21 oraz 22 cali. Na nadwoziu znajdziesz akcenty w kolorze szarym, ale możesz to wymienić na matowy karbon.
Wyższa prędkość maksymalna
Audi RS6 Performance sprzedawane jest z pakietem RS Dynamic w standardzie. Oznacza to, że każde RS6 Performance posiada sportowy dyferencjał, skrętne koła na tylnej osi i ogranicznik prędkości przesunięty na 280 km/h.

Dyfer został przeprojektowany i teraz większa część potencjału silnika trafia na tylne koła. Standardowo podział wynosi 40:60, ale w skrajnych przypadkach na przednią oś może trafić 70, a na tylną aż 85 procent momentu obrotowego.
Największa zamiana pojawiła się pod maską. Nadal pracuje tam podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4.0 litrów, ale nie generuje ono już 600 koni mechanicznych.

Teraz kierowca ma do dyspozycji aż 630 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów momentu obrotowego. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy.
Ogranicznik prędkości maksymalnej można przesunąć na 305 km/h. Musimy tylko dokupić pakiet RS Dynamic Plus, który automatycznie dorzuca nam jeszcze ceramiczny układ hamulcowy.


Audi usunęło część, a dokładnie aż 8 kilogramów materiałów wygłuszających. Oznacza to, że dźwięk ośmiu cylindrów będzie teraz jeszcze lepiej odczuwalny dla kierowcy.
Wjeżdżając nowym Audi RS6 Performance na wagę zobaczymy wynik 2090 kilogramów. To około 60 kilogramów mniej niż standardowe RS6 C8. Polskiego cennika niestety jeszcze nie znamy, ale zamówienia można składać już od 8 grudnia 2022.