Masa wrogiem przyspieszenia. Takie stwierdzenie nie jest obce każdemu, kto interesuje się motoryzacją i próbował kiedyś modyfikować samochody. Często stosowanym zabiegiem przez tunerów jest zastąpienie części karoserii odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego. Jest to bardzo lekki i wytrzymały materiał.
Karbon ma oczywiście również walor estetyczny. Plecionka pokryta bezbarwnym lakierem świetnie podkreśla rasowy styl każdego sportowego samochodu.
Firma Jager postanowiła stworzyć pakiet dla elektrycznego Porsche Taycana. W jego skład wchodzą nowe felgi w rozmiarze 21 cali, oraz sporo elementów karbonowych.
Wśród nich znajdziesz maskę, błotniki, klamki, lusterka, spojler a także oba zderzaki. Zastąpienie tych części odpowiednikami z włókna węglowego pozwoliło na obniżenie masy auta aż o 45 kilogramów.
Nie wiemy niestety jak bardzo wpływa to na osiągi. Seryjne Porsche Taycan Turbo S potrafi natomiast rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy.
To za sprawą silników elektrycznych, które w momencie skorzystania z funkcji Launch Control dają kierowcy do dyspozycji aż 761 koni mechanicznych i 1050 niutonometrów. Podczas normalnej jazdy moc spada do 626 koni mechanicznych.