Ford Ranger Raptor (2022) oficjalnie. 3.0 V6 ma 288 KM i 4 tryby głośności wydechu (wideo)

Po debiucie nowego Forda Rangera w listopadzie 2021 roku przyszła pora na premierę jego bardziej wyczynowej wersji. Na szczęście nie musieliśmy długo czekać na prezentację wariantu Raptor.

Co ciekawe, będzie on dostępny jako pierwszy z całej gamy Rangera. Pojawi się on na polskim rynku jeszcze latem tego roku. Na odmianę Wildtrak z wysokoprężnym silnikiem 3.0 V6 poczekamy do wiosny 2023 roku.

2022 Ford Ranger Raptor
2022 Ford Ranger Raptor

Nowy Ford Ranger (2022) oficjalnie. Pickup stał się większy i zyskał 3.0 litrowy silnik V6 (wideo)

Ford Ranger Raptor znacznie różni się od standardowego Rangera. Bez zmian pozostały tylko drzwi. Błotniki, poszerzenia, zderzaki, grill, maska i tylna burta – to wszystko zaprojektowano od nowa.

Wewnątrz pojawiły się nowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym. Podczas ich projektowania inspirowano się siedzeniami montowanymi w myśliwcu F22 Raptor. Ciemną tapicerkę rozświetlają jaskrawoczerwone elementy.

2022 Ford Ranger Raptor
2022 Ford Ranger Raptor

Sercem Raptora jest podwójnie doładowana benzynowa jednostka V6 EcoBoost o pojemności 3.0 litrów. Generuje ona 288 koni mechanicznych oraz 491 niutonometrów momentu obrotowego.

Przekazywane jest to na wszystkie cztery koła poprzez 10-biegową skrzynię, zestrojoną specjalnie dla Raptora. Opcjonalnie kierowca może włączyć tryb napędu tylko na tylną oś. Do jego dyspozycji oddano aż 7 trybów jazdy.

2022 Ford Ranger Raptor
2022 Ford Ranger Raptor

Auto posiada rasowy układ wydechowy z systemem zaworów. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów brzmienia silnika od cichego, przez normalny, sportowy, aż po najbardziej zadziorny tryb baja.

Do jazdy w terenie przyda się wytrzymałe zawieszenie oparte o 2,5-calowe amortyzatory FOX z wewnętrznym bypassem Live Valve i elektroniczne blokady przedniego i tylnego dyferencjału. Do tego mamy wielkie opony A/T w rozmiarze 285/70/17.

2022 Ford Ranger Raptor
2022 Ford Ranger Raptor

Ford Ranger w 4 odsłonach. Sprawdziliśmy po co jest Raptor, MS-RT, Wolftrak i Stormtrak (wideo)

Ford Performance chwali się, że nowy Raptor jest jeszcze bardziej wytrzymały od poprzedniego. Dowodem na to niech będą wszystkie skoki, które możesz zobaczyć na załączonym nagraniu wideo. Na topowym Rangerze nie powinny one robić żadnego wrażenia.