Volkswagen Taigo (2022) oficjalnie. Amerykański kuzyn T-Crossa przyjechał na stałe do Polski

Vokswagen, jeden z największych producentów samochodów na świecie, postanowił trafić do jeszcze większej liczby klientów w Europie. Ma się to stać po wprowadzeniu modelu, znanego już na rynku południowoamerykańskim.

Volkswagen Taigo to crossover w stylu coupe, którego rozstaw osi odpowiada temu z modeli Polo czy T-Cross. Efektowna stylistyka może się spodobać i przyciągnąć nowych klientów. Szybko opadający dach zabrał oczywiście trochę przestrzeni bagażowej, która wynosi teraz 438 litrów. To o 17 litrów mniej niż w przypadku T-Crossa.

2022 Volkswagen Taigo
2022 Volkswagen Taigo profil

Volkswagen Caddy PanAmericana (2021). Odpowiednik Alltracka kosztuje min. 107 360 zł

Na spore możliwości terenowe nie możemy za bardzo liczyć. Taigo będzie dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła i w trzech wersjach silnikowych. Klient będzie mógł wybrać spośród dwóch wariantów jednostki 1.0 TSI o mocy 95 i 110 koni mechanicznych, a także 4-cylindrowego 1.5 o mocy 150 koni mechanicznych.

2022 Volkswagen Taigo
2022 Volkswagen Taigo tył

Najsłabszy silnik można połączyć tylko z manualną przekładnią 5-biegową, a decydując się na odmianę 110-konną będziesz mógł wybrać miedzy 6-biegowym manualem, a 7-stopniową skrzynią automatyczną DSG. W przypadku silnika 1.5 TSI nie ma wyboru, tam w standardzie montuje się wspomniany wyżej automat.

2022 Volkswagen Taigo
2022 Volkswagen Taigo wnętrze

2021 Volkswagen Polo GTI oficjalnie. 207 KM i skrzynia automatyczna DSG w standardzie

Volkswagena Taigo będzie można zamawiać jeszcze w tym roku, jednak pierwsze dostawy do klientów odbędą się na początku roku 2022. Polskiego cennika niestety jeszcze nie znamy, zostanie on ogłoszony już wkrótce.