Vokswagen, jeden z największych producentów samochodów na świecie, postanowił trafić do jeszcze większej liczby klientów w Europie. Ma się to stać po wprowadzeniu modelu, znanego już na rynku południowoamerykańskim.
Volkswagen Taigo to crossover w stylu coupe, którego rozstaw osi odpowiada temu z modeli Polo czy T-Cross. Efektowna stylistyka może się spodobać i przyciągnąć nowych klientów. Szybko opadający dach zabrał oczywiście trochę przestrzeni bagażowej, która wynosi teraz 438 litrów. To o 17 litrów mniej niż w przypadku T-Crossa.
> Volkswagen Caddy PanAmericana (2021). Odpowiednik Alltracka kosztuje min. 107 360 zł
Na spore możliwości terenowe nie możemy za bardzo liczyć. Taigo będzie dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła i w trzech wersjach silnikowych. Klient będzie mógł wybrać spośród dwóch wariantów jednostki 1.0 TSI o mocy 95 i 110 koni mechanicznych, a także 4-cylindrowego 1.5 o mocy 150 koni mechanicznych.
Najsłabszy silnik można połączyć tylko z manualną przekładnią 5-biegową, a decydując się na odmianę 110-konną będziesz mógł wybrać miedzy 6-biegowym manualem, a 7-stopniową skrzynią automatyczną DSG. W przypadku silnika 1.5 TSI nie ma wyboru, tam w standardzie montuje się wspomniany wyżej automat.
> 2021 Volkswagen Polo GTI oficjalnie. 207 KM i skrzynia automatyczna DSG w standardzie
Volkswagena Taigo będzie można zamawiać jeszcze w tym roku, jednak pierwsze dostawy do klientów odbędą się na początku roku 2022. Polskiego cennika niestety jeszcze nie znamy, zostanie on ogłoszony już wkrótce.