2021 Volkswagen Polo GTI oficjalnie. 207 KM i skrzynia automatyczna DSG w standardzie

Volkswagen potrzebował dwóch miesięcy na zaprezentowanie nam usportowionej wersji odświeżonego hatchbacka segmentu B. Oto nowe Polo w odmianie GTI.

W odróżnieniu od standardowego modelu wariant GTI rozpoznasz po czerwonych akcentach w lampach oraz grillu, charakterystycznej kratce przemodelowanego zderzaka oraz licznych emblematach. W nadkolach znalazło się też miejsce dla 18 calowych felg owiniętych w opony Bridgestone i wydajniejszego układu hamulcowego.

Ile kosztuje nowy Volkswagen Polo (2022)? Ceny wzrosły, ale wyposażenie jest bogatsze

Wewnątrz legendarna krata GTI zawitała na środkowej części foteli, a deskę rozdzielczą rozświetla kolor czerwony. Oko cieszy emblemat GTI na kierownicy i progach, a także aluminiowe nakładki na pedały.

2022 Volkswagen Polo GTI
2022 Volkswagen Polo GTI wnętrze

To co jednak najbardziej interesuje potencjalnych klientów to silnik. Pod maską zamontowano 4-cylindrową jednostkę benzynową 2.0 TSI, która generuje 207 koni mechanicznych oraz 320 niutonometrów momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w 6,5 sekundy, oraz na rozpędzenie się do 240 km/h.

Oprócz wydajniejszego układu hamulcowego producent zastosował sztywniejsze i obniżone zawieszenie oraz elektroniczną szperę. Opcjonalnie można zastosować adaptacyjne amortyzatory, a moc przekazywana jest na przednie koła za pomocą 7-stopniowej skrzyni automatycznej DSG, która jest wyposażeniem standardowym.

2022 Volkswagen Polo GTI
2022 Volkswagen Polo GTI wnętrze

Volkswagen Polo po liftingu (2021) oficjalnie. To już naprawdę jest prawie Golf

Jest to pierwsze Polo GTI posiada systemy częściowo autonomicznej jazdy. Adaptacyjny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu z pewnością ułatwi podróżowanie po autostradach. Niestety nie podano jeszcze ani daty dostępności u dealerów, ani polskiego cennika nowego Polo GTI.