Lotus Emira (2022) oficjalnie. To ostatni taki model w historii. Napędzany przez AMG i Toyotę

Słyszałeś już zapewne o tym, że Mercedes-Benz planuje zastąpić dwa modele jednym. Mowa o zrezygnowaniu z odmian Cabrio i Coupe Klasy C oraz E. Na ich miejsce ma się pojawić jeden model – Klasa CLE.

Lotus poszedł o krok dalej. Usuwa z oferty aż trzy modele – Elise, Exige oraz Evora. Na ich miejsce trafia ostatnie auto brytyjskiego producenta z silnikiem spalinowym – Emira. Jego głównymi rywalami mają być Porsche 718 Cayman oraz Alpine A110.

2022 Lotus Emira
2022 Lotus Emira tył

Mercedes upraszcza gamę. Nowy model na horyzoncie, zastąpi Klasę C oraz Klasę E (wideo)

Lotus Emira będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Pierwszą z nich jest 2.0 litrowa jednostka R4 Turbo produkcji AMG. To ten sam silnik, który znajdziesz pod maską między innymi Mercedesa-AMG A35 czy A45.

Niestety Lotus nie podał jaką moc będzie oferował w ich modelu. Najprawdopodobniej będą to okolice 300 koni mechanicznych, czyli podobnie jak w Mercedesie-AMG A35.

Druga jednostka dostępna w ofercie produkowana jest przez Toyotę. To 3.5 litrowe V6 z kompresorem. To silnik znany już z poprzednich modeli Lotusa. Jego moc 400 koni mechanicznych pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w czasie około 4 sekund. Prędkość maksymalna powinna wynosić 290 km/h.

2022 Lotus Emira
2022 Lotus Emira wnętrze

Współpraca z Lotusem, konkurencja dla Porsche i Audi. Oto plany na elektryczną przyszłość Alpine

Jak wspominaliśmy, Emira jest ostatnim modelem Lotusa z silnikiem spalinowym. Kolejne modele będą zasilane już wyłącznie prądem i powstaną we współpracy z marką Alpine. Najprawdopodobniej ceny Lotusa Emira będą się zaczynały z pułapu 300 000 złotych.