Grzmiące wolnossące V8 dały o sobie znać. Odwieczny pojedynek AMG i M Power (wideo)

Kiedyś to były czasy. Teraz już nie ma czasów. W dobie coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin nie mamy co liczyć na powtórkę z rozrywki.

W salonach na próżno szukać dużej liczby samochodów z wielkimi wolnossącymi silnikami V8, które kiedyś sprzedawały się na porządku dziennym.

Genialny dźwięk silnika i elastyczność zostały zastąpione cichymi turbodoładowanymi hybrydami. Na szczęście jest jeszcze rynek wtórny i można tam znaleźć bardzo ciekawe auta sprzed lat.

Jedyną generacją BMW M3 z 8-cylindrowym silnikiem było E90. Na załączonym materiale wideo mamy odmianę coupe czyli E92. Pod maską znajduje się 440-konny silnik o pojemności 4 litrów.

Mercedes C63 AMG W204 to według nas najlepiej brzmiąca C-Klasa w historii. 6.2 litrowy silnik V8 generuje w egzemplarzu z nagrania aż 478 koni mechanicznych.

Masa wrogiem przyspieszenia? Pojedynek pokazuje jak producenci pokonują fizykę (wideo)

Jak wypadną w porównaniu na prostej startowej lotniska w Kielcach? My też jesteśmy ciekawi.