Toyota przesadziła. Za komplet kół do Yarisa chcą 51 tys. złotych (wideo)

Toyota GR Yaris jest w Polsce oferowana od kilku miesięcy. Wszystkie egzemplarze przeznaczone na nasz rynek (łącznie 730 sztuk) rozeszły się w kilkadziesiąt minut, natomiast według naszych źródeł, centrala Toyoty w Polsce negocjuje z innymi krajami przejęcie samochodów, w których jest mniejszy popyt i przyprowadzenie ich do naszego kraju.

Podstawowa Toyota GR Yaris kosztuje 143 900 złotych. W konfiguratorze istnieją tylko dwa dodatkowe pakiety – VIP oraz SPORT wycenione na odpowiednio 11 tysięcy złotych oraz 19 tysięcy złotych.

> Toyota GR Yaris vs. Mitsubishi Lancer Evo VI: staruszek się nie poddał, ale sprzęgło do wymiany (wideo)

Większość klientów wybiera zestaw SPORT, który na pierwszy rzut oka wygląda na przyzwoicie wyceniony. W skład pakietu wchodzą: przedni i tylny dyferencjał Torsen LSD, czerwone zaciski hamulcowe oraz 18-calowe kute felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 225/40 R18 (Michelin Pilot Sports 4s). W rzeczywistości jednak, kupujący wchodzi na tzw. „minę”.

Niewielu zainteresowanych zdaje sobie jednak sprawę, jak bardzo wzrastają koszty eksploatacji egzemplarza wyposażonego w ten pakiet.

> Toyota GR Yaris po tuningu Litchfield: wycisnęli ponad 300 KM z silnika 1.6 l R3

Okazuje się, że najechanie na dziurę lub krawężnik i zniszczenie czterech felg i kół będzie kosztowało właściciela samochodu w autoryzowanym serwisie… 51 tysięcy złotych. Dokładnie na taką kwotę ASO wycenił komplet kół z pakietu Sport. Łatwo policzyć, że uszkodzenie tylko jednego koła to wydatek rzędu 12 tysięcy złotych.

> Toyota GR Yaris vs. Toyota Supra: niewiarygodne, ale jest tylko 0,7 sekundy różnicy (wideo)

Nie wiadomo, dlaczego Toyota tak wysoko ceni koła z pakietu SPORT. Średnia cena jednej takiej samej opony na rynku to 800 złotych. W wyceny nie dowierzają nawet ubezpieczyciele, którzy niechętnie wypłacają odszkodowania.