Toyota GR Yaris vs. Mitsubishi Lancer Evo VI: staruszek się nie poddał, ale sprzęgło do wymiany (wideo)

Mitsubishi Lancer Evo VI w wersji Tommi Makinen jest dla wielu najdzikszym, najpiękniejszym i najbardziej pożądanym samochodem wszech czasów. Czy kilkunastoletnie Mitsubishi zdoła pokonać GR Yarisa w wyścigu na prostej?

Mitsubishi Lancer Evo Tommi Makinen chowa pod maską czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 276 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 373 Nm. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pomocą manualnej przekładni 6-biegowej, natomiast masa pojazdu wynosi 1360 kilogramów.

> Tak przyspiesza 2145-konne Mitsubishi Lancer Evo. Padniesz z wrażenia jak to zobaczysz (wideo)

Toyota GR Yaris dysponuje trzycylindrową jednostką turbo o pojemności 1.6 l i mocy 261 koni mechanicznych i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podobnie jak w Evo, napęd jest przenoszony na wszystkie koła za pomocą 6-stopniowej przekładni. Masa GR Yarisa wynosi zaledwie 1280 kilogramów (-80 kilogramów w porównaniu do Mitsubishi). Producent podaje, że sportowy mieszczuch osiąga pierwszą setkę w czasie 5,5 sekundy.

> Producent „Automaniaka” jeździ najszybszym Evo w Polsce. W tyle zostaje nawet nowe Porsche 911 Turbo S

Wyłonienie szybszego samochodu nie jest wcale takie proste. Wiele zależy od umiejętności kierowcy, który zna pojazd i doskonale wybiera momenty, gdy należy zmienić przełożenie. Lancera Evo nie prowadził obyty właściciel samochodu, dlatego start często nie wychodził. Prowadzący musieli kilkukrotnie powtórzyć pojedynek, co negatywnie odbiło się na sprzęgle samochodu. Polecamy obejrzeć materiał filmowy od początku. Z uwagi na szacunek dla waszego czasu automatycznie ustawiliśmy odtwarzanie od minuty pojedynku.