Porsche 911 Turbo S (992) będzie jeszcze większym potworem niż jest: TechArt zapowiada 710 KM

Porsche 911 Turbo S (992) seryjnie generuje 650 koni mechanicznych i przyspiesza do pierwszej setki w czasie 2,7 sekundy, co pozwala na rywalizację w wyścigu na prostej z takimi modelami jak Porsche Taycan Turbo S czy McLaren 720S. Okazuje się, że silnik o pojemności 3.8 l z podwójnym turbodoładowaniem ma większy potencjał, co w niedalekiej przyszłości spróbują udowodnić inżynierowie niemieckiej firmy TechArt.

TechArt zamierza wycisnąć 710 koni mechanicznych oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego z 911 Turbo S (+60 koni mechanicznych i +100 Nm momentu obrotowego w porównaniu do modelu wyprowadzonego z fabryki). Firma w celu podniesienia mocy zainstaluje nowy autorski wydech oraz przeprogramuje jednostkę sterującą pracą silnika. Taka moc powinna pozwolić na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie nawet 2,5-2,6 sekundy.

Porsche 911 Turbo S (992) TechArt: szkice
Porsche 911 Turbo S (992) TechArt: szkice, rysunki

Tuner opracowuje również bodykit, który będzie składał się z nowego przedniego zderzaka oraz poszerzonych progów. Firma zakończyła prace nad nowymi kołami o rozmiarze 20-cali z przodu i 21-cali z tyłu, które możemy obejrzeć na załączonych szkicach. Oczywiście nie zabraknie nowego tylnego dyfuzora, jeszcze bardziej sportowego (obniżonego) zawieszenie i dodatkowego ospojlerowania.

Porsche 911 Turbo S (992) TechArt: szkice
Porsche 911 Turbo S (992) TechArt: szkice, rysunki

Dla przypomnienia, silnik 911 Turbo S przekazuje całą moc na wszystkie koła za pomocą 8-stopniowej przekładni automatycznej. System napędu został skonstruowany w taki sposób, aby można było przesyłać nawet 500 Nm momentu obrotowego na przednią oś.