Hyundai i30 N po liftingu (2021) zaprezentowany: wersja Performance zyskała +5 KM

Zaledwie siedem miesięcy po odsłonięciu modelu i30 po liftingu, Hyundai oficjalnie zaprezentował usportowioną wersję i30 N. Koreańczycy mają zamiar kontynuować imponujący sukces tego modelu, który od momentu premiery w 2017 roku znalazł ponad 25 tysięcy nabywców w Europie.

Najważniejszą nowością w i30 N (2021) po liftingu jest dodanie nowej 8-stopniowej przekładni automatycznej DCT – dotychczas oferowana była jedynie manualna skrzynia biegów.

Pod względem stylistycznym odświeżony model jest zgodny z najnowszą filozofią projektową firmy i otrzymał m.in. nowe zderzaki, charakterystyczne reflektory oraz przemodelowany grill i nową grafikę tylnych świateł. Całość standardowo stoi na 18-calowych nowych kołach, ale opcjonalnie istnieje możliwość wyboru 19-calowych kutych kół, które ważą o 14,4 kilograma mniej niż w modelu sprzed liftingu. Nowe koła zostały owinięte w opony Michelin Pilot Super Sport, jednak w pakiecie Performance mamy do czynienia z oponami Pirelli P-Zero opracowanymi specjalnie dla i30 N.

Hyundai i30 N Performance (2021) lifting
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting

Hyundai i30 N Performance (2021) lifting

Hyundai i30 N Performance (2021) lifting
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting

Nowy Hyundai i30 N 2021 jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym: Performance Blue, Polar White, Engine Red, Sunset Red, Dark Knight oraz Phantom Black.

Hyundai i30 N (2021) po liftingu – wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie odświeżonego modelu i30 N oczom kierowcy okaże się nowy ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego o rozmiarze 10,25-cala, który można sparować ze smartfonem za pomocą Apple CarPlay / Android Auto. Zamiast standardowych analogowych zegarów, zainstalowano 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.

Hyundai i30 N po faceliftingu – ten sam silnik, większa moc wersji Performance

Pod względem mechaniki nie zmieniło się praktycznie nic, poza kilkoma przeróbkami, które były konieczne w celu dostosowania samochodu pod najnowsze przepisy dotyczące emisji spalin. W standardowej wersji i30 N wciąż generuje 250 koni mechanicznych i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy wariant Performance oferuje 280 koni mechanicznych (+5 koni mechanicznych w porównaniu do poprzednika) oraz 392 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+39 Nm).

Hyundai i30 N Performance (2021) lifting
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting – wnętrze
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting – wnętrze
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting
Hyundai i30 N Performance (2021) lifting – przednie fotele

Hyundai’A i30 N Performance (2021) można wyposażyć w nową 8-biegową przekładnią automatyczną DCT, która została wyposażona w systemy NPS (N Power Shift) i NTS (Track Sense Shift), kontrolujące zmiany biegów w zależności od wybranego trybu.

> Hyundai pokazał pierwsze zdjęcia nowego Tucsona 2021: nie uwierzysz, jak zobaczysz wnętrze

Obie wersje i30 N 2021 osiągają prędkość maksymalną 250 km/h. Warto jednak zaznaczyć, że zmodernizowane i30 N z pakietem Performance przyspiesza do pierwszej setki w czasie 5,9 sekundy, co oznacza poprawę o 0,2 sekundy w porównaniu z poprzednim modelem.