Hyundai postanowił nie czekać na rozpoczęcie Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca (który i tak jest mocno zagrożony z powodu koronowirusa) i oficjalnie pochwalił się nowym modelem i30 2021 po liftingu. Samochód będzie oferowany we wszystkich trzech wariantach nadwozia: hatchback, fastback i wagon. Po raz pierwszy najbardziej praktyczna odmiana wagon może zostać wyposażona w sportowy pakiet wykończenia N Line.
Odświeżone i30 2021 wygląda znacznie bardziej agresywnie w porównaniu do poprzednika, a to zasługa głównie nowych reflektorów z LED-ami w kształcie litery „V”. Koreańczycy chwalą się również poszerzonym grillem ze „wzorem 3D”, który ma sprawić, że i30 będzie wyglądało bardziej ekskluzywnie.
Hyundai i30 2021 – zmiany, nowe tylne światła i kolory
Wraz z wejściem nowego i30 2021 do salonów dostępne będą nowe wzory aluminiowych kół w rozmiarach od 16- do 18-cali. W tylnej części samochodu projektanci zajęli się przede wszystkim grafiką świateł, aby uzyskać efekt podobny do litery „V” z przodu. Oczywiście oba zderzaki zostały przemodelowane. Dopełnieniem zmian zewnętrznych są nowe kolory nadwozia – lakier Dark Night, Sunset Red i Silky Bronze.
Hyundai i30 2021 facelift (wnętrze) – Apple CarPlay i nowe funkcje bezpieczeństwa
Wewnątrz w oczy od razu rzucają się inne otwory wentylacyjne. Są nowe kolory kolory różnych elementów (Ebony Brown, Charcoal Grey i Pewter Grey), natomiast siedzenia mogą być pokryte lepszej jakości tkaniną, skórą lub kombinacją dwóch tych materiałów.
10,25-calowy dotykowy ekran wyświetlacza można zintegrować z systemami Apple CarPlay i Android Auto z funkcją bezprzewodowego połączenia. Inżynierowie Hyundaia wprowadzili również nowe systemy bezpieczeństwa, w tym asystenta unikania kolizji, asystenta unikania kolizji w martwym polu czy systemów trzymania w pasie ruchu oraz unikania kolizji z tyłu.
Hyundai i30 2021 – silniki, technologia hybrydowa
Pod maską doszło do kilku istotnych zmian. Przede wszystkim trzycylindowy silnik o pojemności 1,0 l o mocy 118 koni mechanicznych i 172 Nm maksymalnego momentu obrotowego zyskał technologię łagodnego układu hybrydowego z instalacją elektryczną 48V. Jednostka może współpracować z manualną przekładnią lub automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Stary motor o pojemności 1,4 l został zastąpiony nowym silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 158 koni mechanicznych i 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik jest oczywiście wyposażony w technologię łagodnej hybrydy i również można go sparować z automatyczną lub manualną przekładnią.
Hyundai i30 facelift – a co z dieslem?
Jeśli jesteś fanem silników wysokoprężnych, Hyundai proponuje dwa rodzaje wariantu wysokoprężnego o pojemności 1,6 l – o mocy 113 KM i 280 Nm lub 134 KM i 280 Nm. Oba mogą współpracować z manualem lub automatem.
Hyundai i30 2021 – nowa wersja N Line
Wersja N line oprócz zmian w stylistyce pojazdu oznacza ulepszenie zawieszenia i układu kierowniczego, aby umożliwić ostrzejsze prowadzenia pojazdu. Hyundai i30 N Line 2021 oferowany będzie wyłącznie z nowym silnikiem o pojemności 1,5 l lub najmocniejszym motorem wysokoprężnym.
Najmocniejszy Hyundai i30 N 2021 powinien zadebiutować na rynku w ciągu kilku najbliższych miesięcy.