Nowy Peugeot 3008 (2022) może mieć konstrukcję SUV-a Coupe: mniejsze i tańsze BMW X6

Wiele wskazuje na to, że kolejna generacja Peugeota 3008, która oczekiwana jest na rynku w 2022 roku, przyjmie konstrukcje modelu podwyższonego Coupe. Zasugerował to główny projektant Peugeota Gilles Vidal przy okazji rozmów o zwyczajach klientów francuskiej marki. Większym i bardziej praktycznym modelem z tradycyjną linią SUV-a pozostanie 5008.

Vidal twierdzi, że model 3008 nie jest kupowany przez rodziny, a przez grupy młodych ludzi bez dzieci, albo osoby starsze, które zdążyły odchować swoje pociechy. Daje im to możliwość wyboru eleganckiego samochodu z mocno nachyloną linią nadwozia kosztem praktyczności. Takim jednostkom nie przeszkadza „poświęcenie” miejsca w tylnej części kabiny na rzecz bardziej sportowego wyglądu.

Peugeot 3008 (2022) – fot: BF Goodrich g-GRIP
Peugeot 3008 (2022) – fot: BF Goodrich g-GRIP

Peugeot 3008 2022 pozostanie modelem pięciodrzwiowym i zostanie oparty na czwartej generacji platformy EMP2 firmy PSA. Pod maskę trafią silniki benzynowe oraz wysokoprężne z elektrycznymi wspomagaczami, ale będzie również dostępny wariant hybrydowy typu plug-in. Bardzo prawdopodobny jest także debiut wersji całkowicie elektrycznej BEV, choć szczegóły w tej sprawie są mocno ograniczone.

Grupa PSA i FCA – połączenie grup nazwano Stellantis

Warto przy okazji wspomnieć, że połączenie grup PSA i FCA (do których należą takie marki jak Jeep, Peugeot, Citroen, Opel czy Alfa Romeo), nazywa się Stellantis. Proces ustalania nowej nazwy rozpoczął się natychmiast po fuzji obu firm. Wspominamy o tym fakcie nie bez powodu, ponieważ Opel zaprezentował w ostatnich tygodniach zupełnie nowego Opla Mokkę z napędem czysto elektrycznym o mocy 136 koni mechanicznych. Elektryczny zespół napędowy pozwala na przejechanie do 322 kilometrów i niewykluczone, że zostanie wykorzystany w elektrycznym Peugeot 3008 2022.

> Opel Mokka 2021 (BEV) z napędem elektrycznym i zasięgiem do 322 kilometrów