Opel Mokka 2021 (BEV) z napędem elektrycznym i zasięgiem do 322 kilometrów

W zeszłym roku Opel wstrzymał produkcję modelu Mokka X, który znalazł ponad 900 tysięcy nabywców na całym świecie. Dzisiaj niemiecki producent oficjalnie prezentuje następcę modelu, który nazwany po prostu Mokka (bez X) jest samochodem całkowicie elektrycznym (BEV). W przyszłości zadebiutują również ekonomiczne spalinowe warianty napędowe.

Nowy Opel Mokka jest modelem opracowanym całkowicie od nowa. Z poprzednikiem nie ma właściwie nic wspólnego. Auto powstało na platformie CMP/e-CMP grupy PSA, który umożliwia zastosowanie napędów konwencjonalnych oraz wariantów całkowicie elektrycznych. W pierwszych miesiącach sprzedaży dostępna będzie wyłącznie wersja BEV, czyli w pełni elektryczny wariant.

Opel Mokka-e 2021 – silnik, zasięg elektryczny i pojemność baterii

Elektryczna Mokka chowa w sobie jednostkę elektryczną o mocy 136 koni mechanicznych oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany tylną na przednią oś, natomiast pojemność baterii wynosi 50 kWh. Akumulator powinien wystarczyć czysto teoretycznie na pokonanie dystansu do 322 kilometrów bez ładowania. Funkcja szybkiego ładowania o mocy 100 Kw (DC) pozwala na naładowanie akumulatora do stanu 80% w czasie 30 minut.

> Ile kosztuje elektryczny Volkswagen ID.3 1ST Edition? Importer ujawnił polski cennik

Opel Mokka-e 2021
Opel Mokka-e 2021
Opel Mokka-e 2021
Opel Mokka-e 2021
Opel Mokka-e 2021
Opel Mokka-e 2021

Nowa Mokka jest o 12 centymetrów krótsza od poprzednika (415 centymetrów), ale rozstaw osi pozostał praktycznie taki sam – 256 centymetrów. Pojemność bagażnika jest tylko 6 litrów mniejsza niż wcześniej i wynosi 350 litrów.

Wewnątrz nowej Mokki znajdziemy nawet 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym od 7 cali do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. Jest to tak zwana technologia Pure Panel. Systemy Apple CarPlay i Android Auto są standardowym wyposażeniem, podobnie jak usługi OpelConnect. Na pokładzie nie brakuje najnowocześniejszej technologii oraz systemów bezpieczeństwa, takich jak system Active Line Positioning, adaptacyjne reflektory LED InelliLux, system rozpoznawania znaków drogowych czy Advanced Cruise Control z funkcją Stop and Go.

> Elektryczny Opel Zafira e-Life: bateria 50 kWh, 1000 kilogramów ładowności

Opel Mokka-e 2021
Opel Mokka-e 2021 – wnętrze
Opel Mokka-e 2021
Opel Mokka-e 2021 – wnętrze

Producent chwali się, że dzięki zastosowaniu lekkich materiałów, w tym stali o wysokiej wytrzymałości, waga pojazdu jest niska (-120 kilogramów w porównaniu do poprzednika), a stabilność nadwozia zdecydowanie lepsza. Akumulatory zostały zainstalowane w taki sposób, aby uzyskać jak najniższy środek ciężkości.

Nowy Opel Mokka-e trafi do sprzedaży pod koniec lata 2020 roku, ale pierwsze dostawy rozpoczną się na początku 2021 roku. Cennik zostanie ujawniony w następnych tygodniach.