BMW oficjalnie zaprezentowało zupełnie nowy elektryczny model o nazwie iX3. To pierwszy zelektryfikowany SUV bawarskiej marki, który na europejskich rynkach będzie dostępny od 2021 roku.
Elektryczne X3 ma rywalizować z Audi E-Tron i Mercedesem EQC i będzie produkowane w fabryce zlokalizowanej w Chinach prowadzonej przez Brilliance Automotive Group (BBA).
BMW bardzo chwali się zastosowaniem piątej generacji technologii BMW eDrive, która oznacza nową generacje lżejszych i mniejszych elementów silnika elektrycznego, pozwalających zaoszczędzić nawet +30% przestrzeni. Silniki z najnowszą technologią oferują również lepszą wydajność i kosztują mniej. iX3 jest standardowo wyposażone w najnowszą generację systemu operacyjnego ID7, który umożliwia bezprzewodową aktualizacje oprogramowania.
Silnik elektryczny iX3 generuje 286 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Akumulator o pojemności 74 kWh pozwala na przejechanie do 460 kilometrów na jednym ładowaniu według standardów WLTP, natomiast po wyczerpaniu baterii można je naładować w czasie 34 minut do stanu 80% dzięki szybkiej ładowarce 150 kW. Napęd jest przekazywany na tylne koła.
Jakie jest przyspieszenie BMW iX3? BMW podaje, że auto osiąga pierwszą setkę w czasie 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h.
> Opel Mokka 2021 (BEV) z napędem elektrycznym i zasięgiem do 322 kilometrów
BMW iX3 stoi na specjalnych kołach aerodynamicznych, które zmniejszają opór powietrza o około 5% w porównaniu do kół w konwencjonalnym X3. Ciekawostką jest również informacja, że bryła nadwozia elektrycznego modelu jest o 15% bardziej aerodynamiczna od tradycyjnego X3 (opór powietrza 0,29 Cx).
BMW iX3 na polskim rynku będzie startowało od około 280-290 tysięcy złotych.