Jaguar I-Pace (2021) z nowym systemem multimedialnym Pivi Pro i szybszą ładowarką w standardzie (11 kW)

Jaguar zaktualizował model I-Pace na rok modelowy (2021). Elektryczny brytyjski SUV otrzymał kilka nowoczesnych systemów oraz opcjonalne skromne modyfikacje stylistyczne. Najbardziej istotnymi zmianami są: nowy system multimedialny oraz ładowarka pokładowa o mocy 11 kW (instalacja trójfazowa 3-f).

Odświeżony I-Pace zyskał system multimedialny Pivi Pro, który przez Jaguara określany jest jako „tak samo intuicyjny, jak smartfon”. Infotainment zapewnia dostęp do różnych funkcji, które są wyświetlane na 10-calowym ekranie dotykowym. Pod głównym ekranem zamontowano 5-calowy dolny ekran do obsługi m.in. klimatyzacji, natomiast przed oczami kierowcy znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników o rozmiarze 12,3-cala.

> Audi E-Tron S przyłapane na Nurburgringu: elektryczny SUV będzie miał ponad 500 koni mechanicznych

Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021)

W modelu I-Pace (2021) istnieje możliwość bezprzewodowego naładowania telefonu i sparowania smartfona za pomocą systemów Apple CarPlay, Android Auto oraz Bluetooth, natomiast dzięki wbudowanej karcie SIM użytkownicy mają zapewniony stały dostęp do Internetu (maksymalnie 8 użytkowników do 20 GB miesięcznie).

> Kiedy zadebiutuje nowy Jaguar XJ? „Nowa generacja będzie czymś wyjątkowym”

Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021)

System kamer 360 stopni jest teraz w standardowym wyposażeniu I-Pace 2021. Producent chwali się, że widoczność do tyłu została poprawiona dzięki wprowadzeniu wstecznego lusterka cyfrowego ClearSight. Opcjonalny system audio Meridian również został zaktualizowany i zawiera dwa dodatkowe głośniki w podsufitce (łączna liczba głośników wynosi 16 + 1 subwoofer). Warto także wspomnieć o systemie filtracji powietrza w kabinie, który można uruchomić przed rozpoczęciem podróży.

Jaguar I-Pace (2021) – jakie zmiany stylistyczne?

Jaguar oferuje opcjonalny pakiet Black Pack, który obejmuje grill w szarym kolorze oraz specjalne malowanie kilku innych elementów nadwozia. Paleta kolorów nadwozia została poszerzona o trzy lakiery – Caldera Red, Portofino Blue oraz Eiger Grey. Nowe są również 19-calowe koła, które zastępują 18-calowe w wersji podstawowej modelu.

Jaguar I-Pace (2021) – szybsza ładowarka pokładowa o mocy 11 kW

I-Pace (2021) został standardowo wyposażony w wydajniejszą ładowarkę pokładową o mocy 11 kW z instalacją trójfazową, która umożliwia naładowanie baterii do 53 kilometrów zasięgu w czasie 60 minut (według standardów WLTP). Pełne naładowanie zajmuje 8,6 godziny lub 12,75 godziny za pośrednictwem ładowarki o mocy 7 kW. Jeśli w twoim zasięgu będzie ładowarka o mocy 50 kW, I-Pace w 15 minut naładuje baterie na możliwość przejechania 63 kilometrów. Ładowarka o mocy 100 kW w tym samym czasie naładuje I-Pace do stanu procentowego umożliwiającego pokonanie dystansu nawet do 126 kilometrów.

Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021) – wnętrze
Jaguar I-Pace (2021)
Jaguar I-Pace (2021) -wnętrze

Przypomnijmy, że Jaguar I-Pace został wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 koni mechanicznych oraz 696 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 90 kWh zapewnia zasięg elektryczny do 470 kilometrów według standardów WLTP.