Nissan GT-R50 2020 od Italdesign: tylko 50 egzemplarzy, każdy warty milion euro

Oto produkcyjna wersja Nissana GT-R50 od firmy Italdesign, która pierwotnie miała zadebiutować na początku marca podczas targów motoryzacyjnych w Genewie (zostały odwołane z powodu koronawirusa). Pierwszy z pięćdziesięciu modeli został pomalowany kolorem turkusowym.

W porównaniu do Nissana GT-R Nismo 2018, GT-R50 ma dach niższy o 54 milimetry zakończony masywnym, regulowanym skrzydłem. 21-calowe koła, na których stoi GT-R50 nie są ogromne w porównaniu np. do 23-calowych kół z Alpiny XB7, ale zostały opracowane specjalnie dla tego modelu.

Nissan GT-R50 2020 Italdesign
Nissan GT-R50 2020 Italdesign

Wewnątrz pojawiły się materiały najlepszej jakości, w tym włókno węglowe, skóra oraz alkantara.

Nissan GT-R50 2020 od Italdesign jest wyposażony w szereg ulepszeń mechanicznych. Pod maską siedzi motor V6 z dwoma turbo o pojemności 3.8 l (VR38DETT) i mocy 720 koni mechanicznych oraz 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 120 koni mechanicznych więcej niż w GT-R Nismo.

Nissan GT-R50 2020 Italdesign
Nissan GT-R50 2020 Italdesign

Sześciobiegowa przekładnia z podwójnym sprzęgłem została wzmocniona, natomiast za hamowanie odpowiadają hamulce Brembo. Inżynierowie Bilstein zajęli się zawieszeniem z regulacją, natomiast Michelin dostarczył opony Pilot Super Sport o wymiarach 255/35 z przodu oraz 285/30 z tyłu.

Nissan GT-R50 2020 Italdesign
Nissan GT-R50 2020 Italdesign

Nissan GT-R50 2020 – ile kosztuje?

Dla niektórych zaskoczeniem może być fakt, że Nissan GT-R50 2020 jest w sprzedaży już od grudnia 2018 roku. Od tego czasu rozpoczęto przyjmowanie zamówień i choć powstanie tylko 50 egzemplarzy, wciąż jest jeszcze kilka dostępnych. Cena wynosi dokładnie 990.000 euro, czyli jakieś pięć razy więcej niż kosztuje GT-R Nismo…

Nissan GT-R50 2020 Italdesign
Nissan GT-R50 2020 Italdesign

Pierwsze dostawy samochodu rozpoczną się pod koniec 2020 roku.