Oto pierwszy SUV firmy Alpina, który został oparty na modelu BMW X7 M50i. Alpina XB7 pełni taką samą rolę jak model B7 w przypadku serii 7 – ma najwięcej mocy i jest mocno luksusowe. Zmiany wizualne w stylu typowym dla Alpiny są bardzo subtelne i jedynie poprawiają wygląd modelu.
Lekko przemodelowany przedni zderzak tradycyjnie został wzbogacony o napis Alpina i ma większe wloty powietrza, dzięki czemu inżynierom udało się zapewnić lepsze chłodzenie ośmiocylindrowego silnika benzynowego z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4.4 l.
Z tyłu znajduje się dyskretnie zmodyfikowany zderzak z czterema końcówkami układu wydechowego. Dopełnieniem zmian wizualnych są standardowe 21-calowe koła owinięte w opony o rozmiarze 285/45 z przodu oraz z tyłu.
> Alpina D3 S 2021 – zdjęcia, dane techniczne
Za dodatkową opłatą kupujący może wybrać zestaw 23-calowych kół z 20-ramiennym wzorem wykończonym kolorem antracytowym. W tym przypadku opony Pirelli Performance zostały specjalnie dostosowane do XB7 i mają rozmiar 285/35 z przodu oraz 325/30 z tyłu.
Nie brakuje również hamulców Brembo i zmienionego zawieszenie pneumatycznego z bardzo komfortową możliwością regulacji wysokości jazdy w zależności od prędkości i wybranego trybu jazdy.
BMW Alpina XB7 2021: moc, silnik, napęd
Ośmiocylindrowy motor został zmodyfikowany w celu zapewnienia 620 koni mechanicznych i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Stanowi to wzrost wydajności w stosunku do X7 M50i o ponad 90 koni mechanicznych oraz 37 Nm momentu obrotowego.
Taka moc wystarczy, aby przyspieszać do setki w czasie zaledwie czterech sekund i prędkość maksymalną 290 km/h.
> BMW M8 Competition po tuningu Manhart
Alpina sprawdziła model XB7 na ¼ mili, co zakończyło się imponującym wynikiem 12,6 sekundy. Jak na ważącego 2658 kilogramów potężnego SUV-a, niecałe 13 sekund to fenomenalny czas. Ogromna moc przekazywana jest na wszystkie koła (układ xDrive) za pomocą odpowiednio zmodyfikowanej ośmiobiegowej przekładni ZF.
Alpina XB7 będzie oferowana standardowo w trzyrzędowej wersji – z sześcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi. W kabinie nie brakuje ekskluzywnego wykończenia i materiałów wykończeniowych najlepszej jakości. Co ciekawe, Alpina oferuje opcję montażu fantazyjnej podsufitki a’la z Rolls-Royce’a z wbudowanymi diodami LED, naśladującymi rozgwieżdżone niebo.
> Nadchodzi najpotężniejsze BMW M5 w historii – M5 CS
Zamówienia na Alpinę BX7 ruszają w tym miesiącu, natomiast pierwsze dostawy rozpoczną się we wrześniu. Cena? Na rynku amerykańskim model został wyceniony na przynajmniej 142 295 dolarów.