Bentley Continental GT Shooting Brake: gdy Porsche Panamera ST i Audi RS6 to za mało

Wyobraźcie sobie, że Bentley decyduje się na wprowadzenie do oferty bardziej praktycznej wersji Continentala GT. Jak mogłaby wyglądać taka propozycja? Niezależni graficy przygotowali rendering z jedną z możliwości, na której Continental GT Shooting Brake wygląda kapitalnie.

Ponieważ ewentualne przekształcenie Continentala GT w samochód typu Shooting Brake wymagałoby zmian przeprowadzonych głównie w bocznej oraz tylnej części nadwozia, rendering obejmuje tylko te fragmenty samochodu. W porównaniu do zwykłego Continentala GT tył został nieco wyżej poprowadzony w celu uzyskania większej przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu oraz ich bagaży. Standardowy Continental GT oferuje tylko 358 litrów pojemności. Wersja Shooting Brake mogłaby pomieścić nawet 2 razy więcej bagażu.

Nowa linia nadwozia nie powinna wymagać żadnych zmian w układzie napędowym. Jeśli więc Bentley zdecyduje się na takie auto, pod maskę powinna trafić czterolitrowa jednostka V8 o mocy prawie 550 koni mechanicznych lub nawet sześciolitrowy królewski wariant V12 o mocy ponad 630 koni mechanicznych. Każda z opcji będzie bardzo szybka.

> Bentley Bacalar – auto za 7 milionów złotych

Realne szanse, że Bentley zbuduje i zacznie produkować Continentala GT Shooting Brake są niewielkie. Niedawno ujawniony Bacalar sugeruje jednak, że projektanci firmy są bardzo chętni na projekty nieszablonowych modeli. Dlaczego tego nie połączyć z praktycznością? Potencjalni klienci na pewno by się znaleźli.