Szef ds. rozwoju marki Audi, Hans-Joachim Rothenpieler potwierdził w niedawno opublikowanym oświadczeniu prasowym, że Audi rezygnuje z planów produkcji A8 nowej generacji z silnikiem wyłącznie elektrycznym. Alternatywnie zainteresowanym najnowszą generacją flagowej limuzyny z Ingolstadt zostanie zaproponowany zupełnie nowy model hybrydowy typu plug-in z baterią o zwiększonej pojemności.
BMW i Mercedes-Benz zdania w kwestii elektrycznych limuzyn nie zmieniają. BMW szykuje się do wprowadzenia całkowicie elektrycznej serii 7, natomiast Mercedes-Benz niedługo wprowadzi do oferty model EQS (elektryczny odpowiednik Klasy S).
Audi widzi swoje modele z napędem elektrycznym tylko w formie SUV-ów oraz crossoverów. Wysypu takich elektrycznych nowości należy spodziewać się w najbliższych latach. Takie modele według władz niemieckiej marki są i będą najbardziej pożądane. Nie jest też wykluczone, że następne generacje sportowych modeli TT i R8 również otrzymają napęd elektryczny.
Warto przypomnieć, że obecna generacja Audi A8 jest już dostępna z napędem hybrydowym typu plug-in. Audi A8 60 TFSI e quattro łączy konfigurację trzylitrowego silnika benzynowego V6 TFSI z jednostką elektryczną. Łączna moc A8 PHEV wynosi 449 koni mechanicznych, natomiast przyspieszenie do pierwszej setki trwa 4,9 sekundy. Jednostka elektryczna pozwala na przejechanie do 40 kilometrów bez użycia silnika spalinowego. Nowy model za sprawą większego akumulatora przejedzie znacznie więcej kilometrów bez emisji – oficjalnie ma być to wzrost o około 10 kilometrów zasięgu, ale niektóre źródła mówią nawet o 80-100 kilometrach zasięgu elektrycznego.