Mercedes-Benz Klasy E 2021 i AMG E53 (lifting): wersja plug-in hybrid i nowa twarz

Mercedes-Benz oficjalnie zaprezentował nowy model Klasy E oraz AMG E53. Debiutuje również nowa Klasa E All-Terrain, ale o tym wariancie możecie przeczytać w osobnym wpisie. E-klasa 2021 została odmłodzona. Zyskała nowe reflektory, przeprojektowane zderzaki i tył przypominający najnowsze modele niemieckiego producenta, w tym CLS-a. Inżynierowie wprowadzili również nowoczesne technologie bezpieczeństwa i trzy unikalne poziomy wyposażenia.

E-klasa 2021 otrzymała nowy wyświetlacz systemu multimedialnego MBUX o rozmiarze 12,3-cala. Cyfrowy zestaw wskaźników za kierownicą również jest wyświetlany na takim samym ekranie. Na konsoli środkowej zamontowano nowy touchpad oraz dodano nowe opcje wykończenia tapicerki.

Mercedes-Benz Klasy E350e 2021 – plug-in Hybrid (PHEV)

Do gamy modelowej Klasy E dołącza wersja hybrydowa typu plug-in o nazwie E350e. Zelektryfikowana E-klasa łączy konfiguracje silnika benzynowego o pojemności 2,0 l i jednostki elektrycznej o mocy 120 koni mechanicznych. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 315 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Co ciekawe, sam silnik elektryczny generuje aż 440 Nm momentu obrotowego.

Mercedes-AMG E53 2021 – ten sam rzędowy silnik

Pod maską najnowszego Mercedesa-AMG E53 pracuje ten sam rzędowy silnik o pojemności trzech litrów. Jego moc to 435 koni mechanicznych i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

W modelu E450 zrezygnowano ze starego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem na rzecz rzędowego trzylitrowego silnika z EQ Boost. Moc generowana przez ten motor w tym modelu wynosi 367 koni mechanicznych i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

>Trzy nowe Mercedesy w wersjach plug-in hybrid (PHEV)

W modelach E350 i E350 4Matic zastosowano turbodoładowany silnik o mocy 258 koni mechanicznych i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Nowa Klasa E 2021 – nowe technologie bezpieczeństwa

Klasa E 2021 została wyposażona w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie mamy takie systemy, jak nową kierownicę z funkcją przypomnienia o konieczności jej trzymania, adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go, udoskonalone systemy automatycznego hamowania i wykrywania pojazdów w martwym polu czy kamerę 360 stopni z rozszerzoną funkcją podglądu samochodu (na monitorze widać cały samochód).

>To jest ałkowicie elektryczna wersja Mercedesa Klasy E, czyli EQE?

Cennik najnowszego modelu Mercedesa Klasy E nie został jeszcze ujawniony.