Za jednym zamachem Mercedes-Benz wprowadził do oferty trzy hybrydy typu plug-in. Są to CLA 250e, CLA Shooting Brake plug-in hybrid (kombi) oraz GLA 250e. Wszystkie są oznaczone jako EQ Power i zostały wyposażone w hybrydowy układ napędowy trzeciej generacji typu plug-in, który składa się z turbodoładowanego czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,3 l i jednostki elektrycznej o mocy 102 koni mechanicznych.
Nowe Mercedesy plug-in hybrid: moc silnika elektrycznego, bateria, akumulator, osiągi
Akumulator CLA plug-in hybrid, CLA Shooting Brake plug-in hybrid oraz GLA plug-in hybrid ma pojemność 15,6 kWh. Łączna moc konfiguracji napędowej wynosi 218 koni mechanicznych oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Mercedes-Benz CLA 250e przyspiesza do pierwszej setki w czasie 6,8 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 240 km/h. Na elektrycznym silniki bez emisji model jest w stanie przejechać od 60 kilometrów do nawet 69 kilometrów bez jakiejkolwiek emisji (według standardów WLTP).
Mercedes CLA Shooting Brake plug-in hybrid przyspiesza nieco gorzej do pierwszej setki – 6,9 sekundy i osiąga też mniejszą prędkość maksymalną – 235 km/h. Zasięg elektryczny wynosi od 58 kilometrów do 68 kilometrów.
Mercedes-Benz GLA 250e pokonuje 100 km/h w czasie 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 220 km/h, natomiast maksymalny zasięg elektryczny wynosi od 53 kilometrów do 61 kilometrów.
Mercedes-Benz CLA 250e, Mercedes CLA Shooting Brake plug-in hybrid, Mercedes-Benz GLA 250e – ile trwa ładowanie? Jakie wtyczki?
Jeśli podłączymy którykolwiek z trzech modeli hybrydowych typu plug-in Mercedesa do ładowarki AC o mocy 7,4 kW przy stanie 10% baterii, w pełni uzupełnimy akumulator w ciągu 1 godziny i 45 minut.
Szybka ładowarka DC o mocy 24 kW pozwala naładować pojazdy od 10% do 80% w czasie około 25 minut.
Wszystkie trzy najnowsze modele hybrydowe typu plug-in Mercedesa wejdą na rynek wiosną tego roku. Nie ma jeszcze oficjalnego cennika.