McLaren 750S (2023) oficjalnie. Następca 720S wygląda “tak samo”, ale jest dużo szybszy (wideo)

Już od kilku tygodni w sieci pojawiały się informacje na temat planowanej premiery następcy McLarena 720S. W końcu nadszedł moment, w którym dowiedzieliśmy się o tym aucie wszystkiego.

W pierwszej chwili mieliśmy wrażenie, że Brytyjczycy pomylili zdjęcia w informacji prasowej. Wydawało się nam, że na fotografiach widnieje „stary” McLaren 720S.

2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S

Okazało się jednak, że faktycznie jest to już nowy model, który nosi nazwę 750S. Jak możesz się już domyślać, liczba ta wskazuje na moc, jaką ma do dyspozycji kierowca.

Za napęd nowego McLarena 750S odpowiada podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów. Generuje on 750 koni mechanicznych i 800 niutonometrów.

2023 McLaren 750S Spyder
2023 McLaren 750S Spyder
2023 McLaren 750S Spyder
2023 McLaren 750S Spyder

Takie parametry pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy. Pokonanie dystansu 1/4 mili zajmuje 10,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 332 km/h.

Następcę McLarena 720S zobaczymy w kwietniu. Znamy już jego nazwę i wiemy jaki dostanie silnik

Wyższa moc nie jest oczywiście jedyną zmianą. Producent chwali się, że udoskonalił aż 30 procent komponentów, czyniąc to auto jeszcze sprawniejszym i szybszym.

2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S

McLaren 750S waży „na sucho” zaledwie 1 281 kilogramów. Auto uzupełnione niezbędnymi płynami to 1 389 kilogramów. W przypadku odmiany Spyder, bo taka również od razu zadebiutowała, jest to odpowiednio 1 326 i 1 438 kilogramów.

Mamy tu więc do czynienia z genialnym stosunkiem mocy do masy, który zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie. Przyczyniają się do tego również nowe nastawy zawieszenia nowej generacji PCC III i ustawienia elektroniki.

2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S
2023 McLaren 750S

Producent popracował również nad aerodynamiką. Tylne skrzydło jest teraz nieco większe i posiada funkcję „DRS”. W układzie zawieszenia sprawniej działa system podnoszenia przedniej osi, która unosi się w zaledwie 4 sekundy.

Kierowca z pewnością doceni również funkcję Apple CarPlay, która teraz dostępna jest w standardzie, oraz nową opcję MCL, czyli McLaren Control Launcher. W skrócie, pozwala ona zapisać ulubione ustawienia auta pod jednym przyciskiem.

Bardziej wymagający klienci mogą doposażyć auto w ceramiczne hamulce, które jeszcze lepiej spiszą się podczas jazdy po torze wyścigowym. To rozwiązanie zaczerpnięte z McLarena Senna.

McLaren pracuje nad swoim pierwszym SUV-em? “Pod maską raczej nie znajdziemy silnika V8”

Modele 750S oraz 750S Spyder można już zamawiać u lokalnych dilerów McLarena. W Niemczech cena startuje od 314 280 euro, czyli około 1 440 000 złotych za wersję Coupe.