Przerobił stare E30 na elektryka 17 lat temu. Teraz będzie produkował akumulatory do nowych BMW. Wielki sukces Chorwata

Postać młodego Chorwata, o którym śmiało można powiedzieć, że wstrząsnął przemysłem motoryzacyjnym, jest Ci z pewnością doskonale znana. Mate Rimac zbudował swój pierwszy elektryczny napęd w 2007 roku, montując podzespoły do starego BMW Serii 3. Teraz, historia zatacza koło, gdyż jego firma właśnie podpisała kontrakt na dużą współpracę z bawarską marką.

  • Mate Rimac osiągnął kolejny sukces i podjął współpracę z BMW Group
  • To ważny moment dla młodego Chorwata, który rozpoczął swoją przygodę od auta tej marki
  • Rimac Technology będzie produkowało akumulatory dla niemieckich samochodów
  • To perspektywa długoterminowej współpracy

Urodzony w 1988 roku Mate od zawsze interesował się elektroniką i innowacjami. W latach licealnych często wygrywał konkursy związane z tą dziedziną i to nie tylko na arenie krajowej, ale również międzynarodowej.

Pasjonował się też motoryzacją i w pewnym momencie postanowił połączyć oba zainteresowania. Chciał wkroczyć do świata wyścigów i w 2006 roku zakupił w tym celu stare BMW 323i generacji E30. Podczas jednych zawodów, benzynowy silnik uległ awarii. Prawdopodobnie właśnie dzięki tej usterce mamy dzisiaj do czynienia z tak genialną marką.

W 2007 roku Mate postanowił wyrzucić jednostkę spalinową i w jej miejscu zamontować napęd elektryczny. Rywale śmiali się z niego, że przywozi „pralkę” na zawody. Mina szybko im zrzedła, gdy zauważyli postępy i konkurencyjność bezemisyjnego auta.

W końcu Chorwat zrozumiał jak duży potencjał drzemie w elektromobilności i w 2009 roku postanowił założyć firmę, która oferowała konwersję tradycyjnych aut na elektryczne. Tak powstało Rimac Automobili.

Od Serii 3 E30 do współpracy z Bugatti i… BMW

Do 2011 roku Mate pracował samodzielnie i już myślał o stworzeniu pierwszego własnego supersamochodu z napędem elektrycznym. Szukał opcji na sfinansowanie projektu i w końcu udało mu się znaleźć inwestorów.

Rimac Concept One
Rimac Concept One

Pierwszy koncepcyjny model Rimac Concept_One został zaprezentowany na targach we Frankfurcie w 2011 roku. Kolejny samochód, nazywany początkowo C_Two, to doskonale znana nam dzisiaj Nevera.

W 2021 roku świat obiegła informacja o stworzeniu partnerstwa o nazwie Bugatti Rimac. Mate został dyrektorem generalnym tej spółki i aktualnie tworzy najszybsze i najbardziej ekscytujące samochody na świecie.

To już oficjalne. Bugatti Rimac to nowa spółka, która będzie tworzyć najszybsze auta na świecie

Wciąż nie mogę wyjść z podziwu, w jak krótkim czasie udało się młodemu Chorwatowi osiągnąć tak ogromny sukces. Właśnie ogłoszona została kolejna współpraca, tym razem śmiało można powiedzieć, że historia zatoczyła koło.

„Moja podróż biznesowa rozpoczęła się od BMW serii 3 z 1984 roku, które w wieku 20 lat przerobiłem w garażu na samochód elektryczny, więc dzisiejsza współpraca z BMW Group to doskonały element symetrii” – wspomina Mate Rimac

Rimac Technology, które jest ważną częścią Rimac Group będzie oficjalnie dostawcą baterii do nowych elektrycznych modeli grupy BMW Group. Podpisano kontrakt na długoterminowe partnerstwo.

Nowa siedziba Rimac Group
Nowa siedziba Rimac Group

Baterie nowej technologii pojawią się w autach BMW z gamy nazwanej Neue Klasse. Sebastian pokazywał Ci niedawno nowy model koncepcyjny BMW Vision Neue Klasse X.

To oczywiście nie jest jedyny ekscytujący projekt, do którego ręce przykłada Mate Rimac. Już niedługo będziemy świadkami premiery nowego modelu Bugatti z wielkim silnikiem V16, wspomaganym elektryczną technologią z Chorwacji.

Źródło: Rimac Group, BMW, motofilm.pl