Ostatnie miesiące są dla Porsche naprawdę intensywnym czasem. Jesteśmy świeżo po premierze nowej generacji Macana, chwilę wcześniej odbył się debiut Panamery, a w kwietniu 2023 roku światło dzienne ujrzało odmłodzone Cayenne.
Producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen nie ma zamiaru jednak na tym poprzestać. Już za kilka dni, najprawdopodobniej 7 lutego 2024 roku, naszym oczom ukaże się nowy Taycan.
Na wszystkie informacje dotyczące tego modelu musimy jeszcze chwilę poczekać, ale sam producent uchylił już nieco rąbka tajemnicy. Wiemy na przykład, na jaki realny zasięg będzie można liczyć.
Porsche przeprowadziło bardzo intensywne testy swojego pierwszego elektrycznego modelu po faceliftingu. Całkiem niedawno pochwalono się, że egzemplarzami prototypowymi pokonano już ponad 3 600 000 kilometrów.
Możliwości auta były sprawdzane zarówno w potężnych upałach jak i siarczystych mrozach. Układ napędowy testowano w temperaturach z zakresu od -43 do +53 stopni Celsjusza.
Ile kilometrów na jednym ładowaniu przejedzie nowe Porsche Taycan?
Oficjalne dane dostarczane przez producentów to wyniki testów przeprowadzanych zgodnie z normami WLTP. Nie ma się co oszukiwać, ale dystanse które udaje się uzyskać podczas użytkowania auta w realnych warunkach bardzo często są nieco gorsze.
Cztery samochody testowe udostępniono przedstawicielom mediów. Mieli oni do dyspozycji autostrady publiczne między Los Angeles i San Diego, gdzie dopuszczalna prędkość to około 120 km/h.
Poruszając się z taką szybkością udało się pokonać na jednym ładowaniu aż 587 kilometrów. W każdym samochodzie zamontowany był nowy, duży akumulator Performance Plus.
Można więc śmiało podejrzewać, że w cyklu miejskim uda się śmiało pokonać ponad 600 kilometrów. Już wkrótce dowiemy się jakie są oficjalne parametry według norm WLTP.
Initial test drives with pre-series #Porsche Taycan between Los Angeles and San Diego showed that the new generation of the electric sports car has a total range of up to 587 kilometres. More: https://t.co/6L7pJ5XrUK pic.twitter.com/PvGV2mCtYL
— Porsche Newsroom (@PorscheNewsroom) February 2, 2024
Taycan z szybszym ładowaniem
Producent ujawnił również, że nowa technologia wykorzystana w Taycanie pozwala na szybsze ładowanie baterii. W obecnie oferowanej wersji, maksymalna moc ładowania prądem stałym DC to 270 kW.
W elektrycznym Porsche po faceliftingu ładowarka będzie mogła „rozpędzić się” do 332 kW. To oznacza, że uzupełnienie stanu baterii od 10 do 80 procent w idealnych warunkach zajmie mniej niż 20 minut.
Niejednokrotnie przekonałem się na własnej skórze, że pierwsze bezemisyjne Porsche jest autem bliskim ideału. Jak najwidoczniej wkrótce się okaże, Niemieckim inżynierom udało się je jeszcze poprawić.
Od momentu premiery Taycana, auto sprzedało się na całym świecie w liczbie niemal 150 000 egzemplarzy. Oferta jest naprawdę szeroka i obecnie składa się z aż 14 wariantów.
Cennik w polskich salonach startuje od 448 000 złotych brutto za bazowego Taycana. Najdroższa odmiana, czyli Taycan Turbo S Cross Turismo to natomiast aż 860 000 złotych brutto.
Źródło: Porsche, motofilm.pl