GT3 RS nareszcie dostało więcej karbonu. 12 elementów w cenie 718 Caymana

Porsche 911 w wydaniu GT3 RS jest aktualnie jednym z najlepszych samochodów sportowych na rynku. Kupując to auto dostajesz wóz praktycznie gotowy do rywalizacji na torach wyścigowych.

Starannie dopracowana aerodynamika, genialny układ kierowniczy i świetny wolnossący silnik. Właśnie taki przepis na idealny wóz dostarczający mnóstwo emocji z jazdy zastosowało Porsche.

Wariant GT3 RS zadebiutował w połowie sierpnia 2022 roku i bardzo szybko wzbudził spore zainteresowanie klientów. Na drogach pojawia się coraz więcej nowych egzemplarzy.

Porsche 911 GT3 RS
Ogromne skrzydło robi chyba największe wrażenie

Mało kogo odstrasza wysoka cena, gdyż najprawdopodobniej każdy z kupujących doskonale wie, jaka jakość za tym idzie. W polskich salonach za nowe Porsche 911 GT3 RS trzeba zapłacić co najmniej 1 331 000 złotych brutto.

Jak to w Porsche bywa, auto da się też odpowiednio doposażyć w dodatki, które swoje kosztują. Byłem jednak zdziwiony brakiem możliwości wymiany pewnych elementów na karbonowe.

Na karoserii można zauważyć kilka części wykonanych z czarnego plastiku. Odpowiadają one oczywiście za aerodynamikę, ale gdyby istniała opcja dopłaty za karbonowe części, pełniłyby one jeszcze lepiej również funkcję estetyczną.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS

Więcej karbonu w 911 GT3 RS dzięki 1016 Industries

Niestety, w oficjalnym katalogu Porsche nie ma możliwości zamówienia takiej personalizacji. Teraz z pomocą klientom przychodzi amerykańska firma tuningowa 1016 Industries, a właściwie jej submarka 9 Design.

Zaprojektowała ona i wyprodukowała zamienniki oryginalnych elementów z Porsche 911 GT3 RS 992. Nowe części są wykonane oczywiście z włókna węglowego.

Charakteryzują się zatem bardzo niską masą, ale też niestety bardzo wysoką ceną. Jednak dla klienta, który wydał na auto grubo ponad 1 milion złotych, nie powinno to być przeszkodą.

1016 Industries Porsche 911 GT3 RS
1016 Industries Porsche 911 GT3 RS

W ofercie pojawiło się 12 nowych pozycji. Wśród nich znajdziesz między innymi wypełnienie przedniego zderzaka, dwuczęściowy dyfuzor, wloty w przednich błotnikach czy wloty w masce.

Są również rynienki dachowe, tylne wloty boczne, całe progi, końcówki skrzydła, a nawet nakładki na lusterka. Elementy można kupić w pakiecie, ale jest też opcja wybrania jedynie niektórych części.

Najtańsze są nakładki na lusterka, za które należy zapłacić 2 295 dolarów, czyli jakieś 9 200 złotych. Na drugim biegunie cennika znajduje się wypełnienie tylnego zderzaka z jedną z części dyfuzora.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS

Za tę część 1016 Industries życzy sobie aż 12 500 dolarów, czyli nieco ponad 50 000 złotych. Ile zatem kosztuje cały pakiet? Lepiej usiądź na czymś wygodnym zanim to przeczytasz.

Dodając wszystkie opcje do koszyka na ekranie pojawia się kwota 62 545 dolarów. Według aktualnego kursu tej waluty mówimy zatem o 250 630 złotych. Dorzucając około 40 000 złotych można z salonu wyjechać nowym Porsche 718 Caymanem.

Źródło: 1016 Industries, motofilm.pl