Porsche 911 GT3 RS 992 (2022) oficjalnie. Torowy potwór ze spojlerem rodem z F1 (wideo)

Nareszcie nadeszła chwila, na którą czekało wielu fanów marki z Zuffenhausen, ale nie tylko. Oto dzień oficjalnej premiery nowego Porsche 911 GT3 RS (992).

Wygląd zewnętrzny samochodu nie jest już co prawda dla nas niespodzianką. Od wielu miesięcy mogliśmy podziwiać ten model próbujący swoich sił na torze Nurburgring, a kilka dni temu w sieci „przypadkiem” pojawiły się prasowe zdjęcia.

Porsche 911 GT3 RS 992
Porsche 911 GT3 RS 992

Porsche już się nie kryje z nowym 911 GT3 RS. Śmiga po torze bez grama kamuflażu (wideo)

Samochód prezentuje się bardzo agresywnie, a wszystkie elementy stylistyczne mają tutaj swoje uzasadnienie. Porsche nie zamontowało żadnego spojlera, dokładki czy przetłoczenia bez powodu.

Największe wrażenie robi oczywiście ogromne tylne skrzydło, które posiada funkcję DRS. Jest ona znana między innymi z bolidów Formuły 1 i reguluje siłę docisku w zależności od potrzeb.

Błotniki zyskały charakterystyczne wycięcia, które mogliśmy już zauważyć na przykład na Porsche 718 Caymanie GT4 RS. Nowością są „płetwy” umieszczone na dachu, które pomagają kierować powietrze na spojler.

Porsche 911 GT3 RS 992
Porsche 911 GT3 RS 992

W środku mamy nową kierownicę, na której znalazło się miejsce dla czterech pokręteł. Odpowiadają one za sterowanie między innymi działaniem układu zawieszenia, oraz wyborem trybu jazdy.

Za napęd odpowiada tutaj wolnossący, 6-cylindrowy bokser o pojemności 4.0 litrów. W przypadku GT3 RS generuje on moc 525 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 470 niutonometrów.

Trafiają one na tylną oś za pomocą 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej PDK. Skorzystanie z funkcji procedury startu pozwoli na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 296 km/h.

Porsche 911 GT3 RS 992
Porsche 911 GT3 RS 992
Porsche 911 GT3 RS 992
Porsche 911 GT3 RS 992

Nowe Porsche 911 GT3 RS można już zamawiać u polskich dilerów. Cena auta zaczyna się od 1 232 000 złotych brutto. Z droższych opcji można dodać system podnoszenia przedniej osi (16 099 zł) oraz ceramiczny układ hamulcowy (47 255 zł).

Do auta można zamówić pakiet Clubsport, w skład którego wchodzi stalowa klatka bezpieczeństwa. Drugim z pakietów jest znany już Weissach, gdzie między innymi dach, maska oraz obudowy lusterek wykonane są z karbonu.

Przegoniliśmy na torze wszystkie modele z oferty Porsche. “Za 718 GT4 RS można oddać nerkę”

Ten pierwszy to koszt zaledwie 979 złotych. Drugi natomiast dostępny jest w dwóch wariantach: ze stalową klatką bezpieczeństwa (163 741 zł) lub z karbonową klatką bezpieczeństwa (187 183 zł).