Volkswagen ID.2 każe na siebie dłużej poczekać. Produkcja odłożona na później

Jeszcze do niedawna trudno było znaleźć nowe auto elektryczne w przystępnej cenie. Od pewnego czasu się to zmienia i na rynku pojawiają się kolejne tanie propozycje, jak chociażby u Citroena. Do tej grupy chce wkrótce dołączyć również Volkswagen.

Już w marcu 2023 roku zaprezentowano nam koncepcyjny model ID.2all. Jest on zapowiedzią najtańszego auta elektrycznego w gamie producenta z Wolfsburga, który miał się pojawić na rynku w 2025 roku.

Miał, ale jak dowiedział się niemiecki portal Auto Motor und Sport, Volkswagen nieco zmienił plany. Wszystko w związku ze złagodzeniem europejskiego standardu emisji spalin Euro 7.

Volkswagen ID. 2all
Volkswagen ID. 2all

Producenci zaczęli się buntować i Unia Europejska zdecydowała się na wprowadzenie zmian w projekcie. Dzięki nim, niektóre auta z silnikami spalinowymi pozostaną na rynku nieco dłużej.

Volkswagen ID.2 jednak trochę później

Volkswagen postanowił to wykorzystać i skupić się na rozwoju małych samochodów spalinowych. Przesunięty został tym samym moment rozpoczęcia masowej produkcji najtańszego elektryka w gamie.

Jak donosi Auto Motor und Sport, premiera produkcyjnej wersji ID.2 odbędzie się zgodnie z planem, czyli w 2025 roku. Wtedy też ruszy jego montaż, ale na znacznie mniejszą skalę, niż zapowiadano.

Do salonów trafi tylko niewielka liczba samochodów, a sprzedaż pełną parą rozpocznie się dopiero w 2026 roku. Jest to dobra informacja jedynie dla konkurencji, która znacznie wcześniej wprowadzi do oferty małe i tanie auta elektryczne.

Volkswagen ID. 2all
Volkswagen ID. 2all

Volkswagen ID.2 skorzysta ze skróconej platformy MEB i powinien mierzyć nieco ponad 400 centymetrów długości. To nieco mniej niż obecnie oferowane Polo, za to rozstaw osi wynoszący około 260 centymetrów jest podobny do Golfa.

Już w wersji koncepcyjnej można zauważyć sporo ciekawych rozwiązań. Volkswagen zamierza wysłuchać klientów i przywrócić kilka fizycznych przycisków, chociażby do obsługi klimatyzacji.

Interesujące są również motywy wirtualnego kokpitu, gdzie kierowca może ustawić wzór przypominający zegary ze starego Golfa czy Gabrusa. Mała rzecz, a cieszy.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Autogefühl (@autogefuehl)

Pojawiły się obietnice producenta, jakoby model ten miał być oferowany w cenie poniżej 25 000 euro, czyli około 109 000 złotych. Teraz można usłyszeć, że przez wzrost cen materiałów prawdopodobnie nie uda się spełnić tego warunku.

Volkswagen ID.2 prawdopodobnie będzie oferowany z dwoma rozmiarami akumulatorów. Ten mniejszy miałby zapewnić zasięg na poziomie 300 kilometrów, większy natomiast około 450 kilometrów.

Volkswagen ID.GTI
Volkswagen ID.GTI

Nieco później do oferty dołączy usportowiony wariant GTI, którego w formie koncepcyjnej również mogliśmy już zobaczyć. Niemcy na szczęście nie zamierzają rezygnować z tego legendarnego 3-literowego oznaczenia.

Źródło: Auto Motor und Sport, motofilm.pl