Tesla nie narzeka na rok 2023. Dostarczali 5 000 aut dziennie

Początek nowego roku jest czasem, w którym wielu producentów chwali się wynikami za poprzednie 12 miesięcy. Imponujące liczby pojawiły się właśnie w informacji prasowej marki Tesla.

Rok 2023 był bardzo ważnym okresem dla tego amerykańskiego producenta. Oprócz wprowadzenia na rynek Modelu 3 po faceliftingu, udało się też dostarczyć pierwsze egzemplarze długo wyczekiwanego Cybertrucka.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy również możemy liczyć na trochę nowości. Zapowiedziano już odświeżenie popularnego Modelu Y i najprawdopodobniej do oferty dołączy Trójka w wersji usportowionej.

Tesla Model Y FL
Tesla Model Y FL fot. motofilm.pl

Są to dwa zdecydowanie najlepiej sprzedające się samochody ze znaczkiem Tesli. Ewidentnie świadczą o tym wyniki sprzedaży, którymi właśnie pochwalił się producent.

W czwartym kwartale 2023 roku udało się wyprodukować 494 989 egzemplarzy wszystkich modeli, a prosto do klientów trafiło już 484 507 aut. Znaczna większość dostaw dotyczy Modelu 3 i Modelu Y, bo jest to aż 461 538 sztuk.

Tesla Model S i Model X sprzedawały się dużo gorzej i znalazły zaledwie 22 969 nowych klientów na całym świecie. To ponad 20-krotnie słabszy wynik.

2024 Tesla Model 3
2024 Tesla Model 3

Tesla świętuje świetne wyniki za rok 2023

Amerykański producent udostępnił również wyniki dotyczące całego 2023 roku i są one jeszcze bardziej imponujące. Przez ostatnie 12 miesięcy wyprodukowano 1 845 985 egzemplarzy aut tej marki.

Dostaw do klientów było naturalnie nieco mniej, a dokładnie 1 808 581. Odliczając dni wolne można śmiało stwierdzić, że każdego dnia 2023 roku Tesla dostarczała około 5 000 samochodów dziennie na całym świecie.

W skali roku również Model 3 oraz Y znacznie zdominowały gamę modelową Tesli. Dostarczono je w liczbie 1 739 707 egzemplarzy, a Model S, X, Semi oraz Cybertruck to łącznie tylko 68 874 sztuki.

Tesla Cybertruck Semi
Tesla Cybertruck Semi

Jeśli chodzi o produkcję, względem roku 2022 Tesla uzyskała wzrost o 35 procent. Dostawy do klientów poprawiły się natomiast o 38 procent porównując wyniki z rokiem 2022.

Elon Musk z pewnością już zaciera ręce i planuje osiągnąć jeszcze lepsze wyniki w ciągu następnych 12 miesięcy. Pomogą w tym dodatkowe inwestycje, jak chociażby rozbudowa fabryki w Szanghaju.

Źródło: Tesla, motofilm.pl