Macan na ostatnich testach. Elektrycznym Porsche przejechano 3.5 mln km

O drugiej generacji mniejszego SUV-a marki Porsche słyszymy już od dawna. Nowy Macan sprzedawany będzie już wyłącznie w wersji z napędem elektrycznym, a jego premiera zbliża się do nas wielkimi krokami.

Jeszcze jakiś czas temu producent zapewniał, że spalinowy wariant obecnie oferowanego wcielenia Macana pozostanie w sprzedaży. Miał on być dostępny równolegle z nowym elektrykiem.

Niestety, okazało się, że auto nie spełnia nowych norm dotyczących bezpieczeństwa cybernetycznego. W związku z tym, już wiosną 2024 roku spalinowe Porsche zostanie wycofane z oferty.

2024 Porsche Macan
2024 Porsche Macan

Klienci będą mogli zatem kupić jedynie elektrycznego, nowego Macana. Samochód ten przechodzi aktualnie ostatnie testy i podobno spisuje się świetnie nawet w ekstremalnych warunkach.

Macan przejechał już 3 500 000 kilometrów

Porsche Macanem drugiej generacji kierowcy pokonali już ponad 3,5 miliona kilometrów. Dystans ten obejmuje zarówno jazdy po drogach publicznych jak i torach testowych.

Auto było sprawdzane w temperaturach w zakresie od -30 stopni Celsjusza w Skandynawii do +50 stopni Celsjusza w kalifornijskiej Dolinie Śmierci. Testy odbywały się na asfalcie, szutrze, śniegu i lodzie.

2024 Porsche Macan
Nie obyło się bez „zabawy” na śniegu

Nowe Porsche Macan korzysta z synchronicznych silników elektrycznych z magnesami trwałymi. W trybie overboost potrafią one wygenerować ponad 612 koni mechanicznych.

Podczas korzystania z funkcji Launch Control kierowca topowej odmiany będzie miał do dyspozycji więcej niż 1000 niutonometrów momentu obrotowego. Możemy więc liczyć na bardzo szybki sprint od 0 do 100 km/h.

O świetne prowadzenie zadba nowy system Porsche Active Suspension Management z dwuzaworowymi amortyzatorami zawieszenia pneumatycznego. Po raz pierwszy w Macanie dostępny będzie układ skrętnych kół na tylnej osi.

W podwoziu umieszczono akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh brutto (95 kWh netto). Dzięki 800-woltowej architekturze baterię będzie można ładować z mocą do 270 kW.

2024 Porsche Macan
Jak widać, Macan otrzyma też aktywny spojler

Każdy z dostępnych wariantów zaoferuje zasięg na poziomie przekraczającym 500 kilometrów w cyklu WLTP. To zasługa między innymi świetnego współczynnika oporu powietrza.

Nowy Macan może się pochwalić nim na poziomie 0,25, czyli znacznie lepszym niż w przypadku oferowanego nadal modelu. Spalinowe Porsche to współczynnik Cx 0,35.

Producent nie ujawnił jeszcze oficjalnej daty premiery nowego Macana, ale mówi się, że ma się ona odbyć jeszcze w styczniu 2024 roku. Póki co możemy się cieszyć zdjęciami zamaskowanych egzemplarzy oraz widokiem wnętrza.

Źródło: Porsche, motofilm.pl