F-150 Lightning od Ford Performance. Ten elektryczny pickup lubi skakać

Ford F-150 nie jest niestety oficjalnie dostępny na polskim rynku, a największym pickupem, jakiego możemy u nas nabyć jest Ranger. Szkoda, bo z pewnością znalazłoby się u nas trochę klientów na auto w rozmiarze XXL.

Już jakiś czas temu amerykański producent wprowadził do oferty wariant Lightning z w pełni elektrycznym napędem. Miałem nawet okazję go przetestować na polskich drogach.

Teraz zaprezentowano nam jedynego w swoim rodzaju F-150 Lightning przygotowanego przez dział Ford Performance. Auto otrzymało nazwę Switchgear i prezentuje się naprawdę imponująco.

Ford F-150 Lightning Switchgear
Ford F-150 Lightning Switchgear
Ford F-150 Lightning Switchgear
Karbonowe poszerzenia widoczne są z daleka

Nadwozie elektrycznego pickupa zostało zmodyfikowane przy pomocy elementów wykonanych z karbonu. Lekkie poszerzenia nadkoli, nowe zderzaki i owiewka na kabinie dodają sportowego charakteru.

Sam wygląd to oczywiście nie wszystko. Inżynierowie zadbali o to, aby F-150 Lightning Switchgear zachowywał się w terenie jeszcze lepiej niż Raptor. Na pokładzie pojawiło się zatem sporo zmian.

Co nowego w F-150 Lightning od Ford Performance?

Seryjne zawieszenie zastąpiono układem składającym się między innymi z 3-calowych amortyzatorów marki FOX. Z przodu mamy między innymi podwójne wahacze, z tyłu natomiast dodatkowe stabilizatory.

F-150 ma teraz jeszcze większy prześwit i wręcz uwielbia fruwać. Na oficjalnych zdjęciach możesz zobaczyć jak wysoko i daleko da się skakać elektrycznym pickupem.

Ford F-150 Lightning Switchgear
Ten Ford lubi skakać

W nadkolach pojawiły się nowe, 18-calowe felgi, na które naciągnięto terenowe opony. Są to gumy NITTO Ridge Grappler w rozmiarze 37×12.5R18. Na pakę wrzucono aż dwa koła zapasowe.

Nie obyło się również bez stalowych osłon podwozia, które zapobiegają uszkodzeniom podczas dynamicznej jazdy w terenie. Ostatnim z dodatków jest charakterystyczne dla Ford Performance oklejenie.

W kabinie zamontowano pięć kubełkowych foteli z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Od razu w oczy rzuca się również ogromna dźwignia obsługująca hydrauliczny hamulec ręczny.

Ford F-150 Lightning Switchgear
Elektryczny pickup z hydrołapą
Ford F-150 Lightning Switchgear
Kubełki są nawet w drugim rzędzie foteli

Napęd pozostał seryjny

Nie ma żadnych informacji na temat zmian w układzie napędowym. Najprawdopodobniej zatem pozostał on seryjny, ale nawet w takim wypadku na brak mocy nie można narzekać.

Ford F-150 Lightning w topowej odmianie wyposażony jest w dwa silniki elektryczne. Łącznie generują one 589 koni mechanicznych oraz 1050 niutonometrów. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.

Ford F-150 Lightning Switchgear
A „pod maską” kolejne elementy zawieszenia FOX

Terenowe opony z pewnością nieco pogarszają ten wynik, ale tak czy siak osiągi powinny być zadowalające. Szkoda tylko, że F-150 Lightning Switchgear jest modelem one-off.

Ford Performance zaprezentował tu swoje możliwości i niestety nie ma zamiaru wprowadzać takiego wariantu do oficjalnej sprzedaży. Nie zdziwiłbym się jednak, gdyby ten wóz zainspirował kilku właścicieli F-150 do podobnych modyfikacji na własną rękę.

Źródło: Ford Performance, motofilm.pl