Porsche 911 992 po liftingu z nowym silnikiem. Będzie hybryda

Porsche 911 generacji 992 jest z nami na rynku od 2019 roku, czyli już od 4 lat. Zbliża się więc moment, w którym producent powinien nam zaprezentować odmianę po faceliftingu.

Od kilku miesięcy po sieci krążą szpiegowskie zdjęcia zamaskowanych egzemplarzy legendarnej 911-stki. Generacja o oznaczeniu 992.2 najprawdopodobniej będzie miała swoją premierę już na początku 2024 roku.

Dziennikarze portalu Car And Driver dotarli do ciekawych informacji dotyczących zupełnie nowej jednostki napędowej. Podobno Porsche zamierza zastosować w 911 po liftingu nowy silnik.

Porsche 911 Carrera 4 GTS
Porsche 911 Carrera 4 GTS

Nowy silnik w wersji po liftingu

Jest to 6-cylindrowy bokser o pojemności 3.6 litra, który będzie dostępny zarówno w wersji wolnossącej jak i podwójnie turbodoładowanej. Jednostka ta miałaby pracować w układzie miękkiej hybrydy.

Mówi się o wspomaganiu silnikiem elektrycznym, który chwilowo będzie zapewniał dodatkowe 80-90 koni mechanicznych. Ma on czerpać energię z niewielkiej baterii o pojemności 2.0 kWh.

Porsche 911 Carrera S Cabriolet
Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Wolnossący motor 3.6 trafi do Porsche 911 Carrera GTS, gdzie aktualnie znajduje się podwójnie turbodoładowany bokser o pojemności 3.0 litrów. Miałem okazję niedawno sprawdzić taką wersję, dodatkowo z napędem na cztery koła.

Nowe Porsche 911 GTS powinno zaoferować podobną moc, czyli około 480 koni mechanicznych. Są też pogłoski o nowej, około 530-konnej wersji, która ma być pomostem pomiędzy 911 GTS i 911 Turbo.

Układ hybrydowy ma ważyć maksymalnie 25 kilogramów, więc nie powinien negatywnie wpłynąć na jakość prowadzenia i czucie auta. Porsche nie może sobie pozwolić na zbyt duży wzrost masy własnej 911.

Porsche 911 Carrera 4 GTS
Porsche 911 Carrera 4 GTS

Najprawdopodobniej dopiero w 2026 roku zadebiutuje topowa, najmocniejsza odmiana Porsche 911, czyli GT2 RS. Ona również skorzysta z układu hybrydowego, który zapewni moc na poziomie 800 koni mechanicznych.

Modele GT3 i GT3 RS po faceliftingu nadal mają być napędzane wolnossącymi silnikami o pojemności 4.0 litrów. To dobra informacja, gdyż te motory kręcące się do 9000 obrotów na minutę to prawdziwy majstersztyk.

A co z elektrycznym Porsche 911?

Jeśli chodzi o w pełni elektryczne Porsche 911, jeszcze trochę na nie poczekamy. Bardzo możliwe, że pojawi się ono dopiero po generacji 994, czyli następcy obecnie oferowanego 992, a to dopiero okolice 2034 roku.

Jest też szansa, że 911 z bezszelestnym napędem w ogóle nie powstanie. Wszystko zależy od tego, jak potoczą się prace nad rozwojem e-paliw i jak ostatecznie będą wyglądały przepisy w Unii Europejskiej.

Źródło: Car And Driver, motofilm.pl