Już za około dwa miesiące, a dokładniej 26 lutego 2024 roku, Francuzi zaprezentują światu zupełnie nowy samochód elektryczny. Swoją premierę, podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, będzie miało Renault 5 E-Tech. Kilka miesięcy później zobaczymy nowość od Alpine.
Na temat samochodu Renault wiadomo już całkiem sporo. Producent opublikował już nawet kilka zdjęć prezentujących detale, ale również mogliśmy już zobaczyć grafiki przedstawiające całe auto, które trafiły do urzędu patentowego.
Nad takim samym modelem pracuje jeszcze jedna marka, która zajmuje się produkcją aut sportowych. Alpine, które aktualnie ma w ofercie tylko jeden samochód, wkrótce poszerzy swoją gamę.
Nowy model Alpine już w 2024 roku
Kilka miesięcy po premierze Renault 5 E-Tech będziemy świadkami debiutu auta zapewniającego dużo większe emocje z jazdy. Mam tu na myśli Alpine A290, czyli usportowioną wersję Piątki.
A290 zostało już jakiś czas temu zapowiedziane pod postacią koncepcyjnego modelu A290 Beta Concept. To właśnie ten pojazd widoczny jest na załączonych zdjęciach.
Elektryczny hatchback od Alpine naturalnie skorzysta z tej samej płyty podłogowej co Renault 5 E-Tech. Jest to platforma CMF-B, na której znajdziemy akumulator o pojemności 52 kWh.
A290 ma być minimalnie dłuższe od Renault, mierząc 399 centymetrów. Najprawdopodobniej skorzysta z silnika, który pojawił się na pokładzie Renault Megane E-Tech.
Mowa zatem o mocy na poziomie 218 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 300 niutonometrów. Takie parametry, w tak niewielkim aucie, powinny zapewnić świetne osiągi.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie około 6 sekund. Prędkość maksymalna zostanie natomiast z pewnością elektronicznie ograniczona do około 180 km/h.
Specjalne opony od Michelin
Francuzi pochwalili się współpracą z marką Michelin. Renomowany producent już pracuje nad trzema wariantami opon przygotowanymi specjalnie dla A290.
„Szczególną uwagę zwrócono na opór toczenia opony, bez pogarszania przyczepności i prowadzenia, aby zapewnić temu pierwszemu elektrycznemu Alpine najlepszy możliwy zasięg, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznych dla marki właściwości jezdnych” – wyjaśnia Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine.
Standardowym wyborem będzie Michelin Pilot Sport EV, czyli klasyczna opona letnia. Aby wykorzystać pełny potencjał warto będzie zdecydować się na wariant Michelin Pilot Sport S5. Na zimę natomiast założymy Michelin Pilot Alpin 5.
Wspomniane wyżej ogumienie posiada specjalne oznakowanie Alpine. Dzięki Michelin wiemy, że A290 będzie jeździło na 19-calowych felgach.
Premiera pierwszego elektrycznego modelu marki Alpine nastąpi nieco później niż Renault 5 E-Tech. Dokładnej daty nie ujawniono, ale ma się to wydarzyć w połowie 2024 roku.
Źródło: Alpine, Michelin, motofilm.pl