Koenigsseg Jesko w ekskluzywnej specyfikacji. Wykończono go złotem

Kupując bardzo wyjątkowy samochód, chociażby taki jak Pagani czy Koenigsegg, możliwości personalizacji są praktycznie nieograniczone. Limitem jest wyłącznie stan Twojego konta, który przy takim zakupie musi być bardzo pokaźny.

Niektórzy klienci nie szaleją za bardzo podczas konfiguracji, inni natomiast puszczają wodze fantazji. Efektem takiego działania jest chociażby przedstawiony właśnie egzemplarz modelu Jesko.

Jest to konkretnie Koenigsegg Jesko Attack, czyli w odmianie z lepszym niż w wersji Absolut dociskiem aerodynamicznym. Da się go rozpoznać chociażby po wielkim aktywnym spojlerze z tyłu.

Koenigsegg Jesko Attack
Koenigsegg Jesko Attack
Koenigsegg Jesko Attack
Koenigsegg Jesko Attack

Z daleka może się wydawać, że mamy do czynienia po prostu z czarnym autem, ale wszystko staje się jasne gdy podejdziemy bliżej. Ktoś skonfigurował to auto naprawdę „na bogato”.

Karbon z zatopionym złotem

Cała karoseria wykonana jest z karbonu, który pokryto jedynie lakierem bezbarwnym. Wielkim wyzwaniem w takim przypadku staje się spasowanie, aby wzór włókien zgadzał się z sąsiadującymi elementami.

W lakierze zatopiono dodatkowo płatki 24-karatowego złota, co zauważalne jest dopiero z bliska. Z daleka natomiast widać pozostałe elementy wykończone tym szlachetnym materiałem.

Koenigsegg Jesko Attack
Dopiero z bliska widać zatopione płatki złota

Złoto pojawiło się również na dokładkach zderzaków, lotkach spojlera, kapselkach felg czy emblematach. Prezentuje się to naprawdę prestiżowo i elegancko.

Koenigsegg Jesko Attack wyjechał niedawno z Gripen Atelier, czyli nowej siedziby Koenigsegga o powierzchni 11 000 metrów kwadratowych. Powstają tam modele Jesko, Gemera oraz CC850.

Oprócz produkcji, znajduje się tam centrum rozwoju, showroom, restauracja, centrum eventowe oraz miejsce, w którym można dokonać konfiguracji nowego egzemplarza. Gripen Atelier wybudowano w szwedzkiej miejscowości Angelholm.

Koenigsegg Jesko Attack
Dbałość o detale

Jesko korzysta z potężnego V8

Za napęd Koenigsegga odpowiada podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5.0 litrów. Gdy zasilimy go paliwem E85, na tylną oś trafi moc 1600 koni mechanicznych.

Zbudowanych zostanie 125 egzemplarzy tego modelu, więc w przyszłości można się spodziewać równie ciekawych konfiguracji. Cena Jesko startuje od około 12 milionów złotych netto.

Źródło: Koenigsegg, motofilm.pl