Oczy miłośników marki Porsche zwrócone są obecnie w kierunku nowej, trzeciej już generacji modelu Panamera. Producent zaprezentował nam to auto na pokazie w Szanghaju.
Oprócz pokazanych na początek trzech standardowych wariantów: Panamera, Panamera 4 oraz Panamera Turbo E-Hybrid, Niemcy pochwalili się czymś jeszcze. Bardzo wyjątkową Panamerą budowaną w programie Sonderwunsch.
Unikatowe Porsche Panamera Sonderwunsch
Jest to program, w którym klienci Porsche są w stanie zbudować unikalny egzemplarz, daleko wybiegający poza możliwości standardowego konfiguratora. Wiąże się to oczywiście z dodatkowymi kosztami.
Jeden z przykładów auta przygotowanego w programie Sonderwunsch jest Porsche 911 Dakar RED58, zbudowane dla polskiego kierowcy Sobiesława Zasady, które z pewnością przewinęło Ci się w sieci już niejednokrotnie.
Wspomnianą Panamerę możemy zobaczyć jedynie z zewnątrz. Wnętrze nie jest jeszcze ukończone, cały czas jest w fazie projektowania we współpracy z artystą, którego nazwiska jeszcze nie ujawniono.
W oczy rzuca się od razu dwukolorowe malowanie nadwozia. Górna część została wykończona lakierem Leblon Violet Metallic, na który nałożono warstwę lakieru bezbarwnego z zatopionymi płatkami prawdziwego złota.
Dolna część to klasyczny czarny kolor, który u dołu płynnie przechodzi ponownie w barwę wspomnianą wyżej. Pomiędzy tymi dwoma odcieniami zastosowano pasek w kolorze Avium Metallic z elegancko wkomponowanym napisem Sonderwunsch pod lusterkami.
Lakier Avium Metallic nie był używany nigdy wcześniej w jakimkolwiek Porsche. Tutaj, oprócz paska, pokryto nim 21-calowe felgi z centralną śrubą oraz ramki wokół szyb.
Ten konkretny egzemplarz może i jest kontrowersyjny, ale ma pokazać klientom jak bardzo są w stanie „zaszaleć” i zbudować bardzo indywidualną Panamerę.
Zawieszenie Porsche Active Ride w akcji
Ta luksusowa i sportowa limuzyna zapewnia teraz jeszcze wyższy poziom komfortu, ale również jeszcze lepsze prowadzenie. Wszystko za sprawą nowego układu zawieszenia.
Porsche Panamera trzeciej generacji standardowo wyposażona jest w dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne. Klienci mogą jednak zdecydować się na wybór opcjonalnego układu o nazwie Porsche Active Ride.
Będzie ono dostępne tylko w wariantach hybrydowych, gdyż wykorzystuje architekturę 400V. Aktualnie w ofercie pojawiła się jedynie topowa odmiana Turbo E-Hybrid i tylko tam można doświadczyć zawieszenia z układem hydraulicznym.
Za Panamerę w takiej wersji musimy w Polsce zapłacić 932 000 złotych. Opcja Porsche Active Ride wiąże się z wydatkiem dodatkowych 39 963 złotych, ale zdecydowanie jest ona warta tej ceny.
Przy każdym z czterech kół montowany jest silnik elektryczny, który steruje pracą pompy hydraulicznej. Dzięki temu, praca zawieszenia każdego z kół może być niezależna.
Pozwala to na przykład na niwelowanie przechyłów bocznych podczas pokonywania zakrętów, lub wychylania się nadwozia do przodu i do tyłu przy przyspieszaniu lub hamowaniu.
Przełączając auto w tryb Sport Plus charakterystyka pracy zawieszenia zmienia się jeszcze bardziej. Wtedy, wchodząc w ciasny zakręt, Panamera pochyli się w jego stronę, aby pasażerowie nie odczuli nieprzyjemnych przeciążeń.
Podczas jednego z przedpremierowych pokazów Panamery dla dziennikarzy i zaproszonych gości, zaprezentowano możliwości zawieszenia Porsche Active Ride w bardzo efektowny sposób.
Jeden z egzemplarzy był połączony ze smartfonem i potrafił odwzorować w czasie rzeczywistym ruchy telefonu. Można było również sprawdzić działanie opcji niwelowania przechyłów. I to na postoju.
W samochodach produkcyjnych nie będzie oczywiście takich opcji i było to zaprogramowane wyłącznie w tym prototypie. Dzięki temu jednak dało się zaprezentować możliwości i szybkość działania zawieszenia Porsche Active Ride.
@outofspecstudiosPorsche went crazy with their new Active Ride system on the G3 Panamera♬ original sound – Out of Spec