Unikatowe Porsche Panamera Sonderwunsch ma lakier z płatkami złota, a jej nowe zawieszenie potrafi zdziałać cuda

Oczy miłośników marki Porsche zwrócone są obecnie w kierunku nowej, trzeciej już generacji modelu Panamera. Producent zaprezentował nam to auto na pokazie w Szanghaju.

Oprócz pokazanych na początek trzech standardowych wariantów: Panamera, Panamera 4 oraz Panamera Turbo E-Hybrid, Niemcy pochwalili się czymś jeszcze. Bardzo wyjątkową Panamerą budowaną w programie Sonderwunsch.

Unikatowe Porsche Panamera Sonderwunsch

Jest to program, w którym klienci Porsche są w stanie zbudować unikalny egzemplarz, daleko wybiegający poza możliwości standardowego konfiguratora. Wiąże się to oczywiście z dodatkowymi kosztami.

2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid Sonderwunsch
Dbałość o detale na najwyższym poziomie
2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid Sonderwunsch
Nad kompozycją pracowano bardzo długo

Jeden z przykładów auta przygotowanego w programie Sonderwunsch jest Porsche 911 Dakar RED58, zbudowane dla polskiego kierowcy Sobiesława Zasady, które z pewnością przewinęło Ci się w sieci już niejednokrotnie.

Wspomnianą Panamerę możemy zobaczyć jedynie z zewnątrz. Wnętrze nie jest jeszcze ukończone, cały czas jest w fazie projektowania we współpracy z artystą, którego nazwiska jeszcze nie ujawniono.

2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid Sonderwunsch
Dwukolorowe nadwozie to ostatnio często stosowany patent
2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid Sonderwunsch
Z pewnością nie każdemu przypadnie to do gustu, ale pokazuje jakie są możliwości

W oczy rzuca się od razu dwukolorowe malowanie nadwozia. Górna część została wykończona lakierem Leblon Violet Metallic, na który nałożono warstwę lakieru bezbarwnego z zatopionymi płatkami prawdziwego złota.

Dolna część to klasyczny czarny kolor, który u dołu płynnie przechodzi ponownie w barwę wspomnianą wyżej. Pomiędzy tymi dwoma odcieniami zastosowano pasek w kolorze Avium Metallic z elegancko wkomponowanym napisem Sonderwunsch pod lusterkami.

Lakier Avium Metallic nie był używany nigdy wcześniej w jakimkolwiek Porsche. Tutaj, oprócz paska, pokryto nim 21-calowe felgi z centralną śrubą oraz ramki wokół szyb.

2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid Sonderwunsch
2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid Sonderwunsch
2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid Sonderwunsch
Sportowa limuzyna z 21-calowymi felgami centerlock. W standardowym malowaniu kosztują one 23 377 złotych

Ten konkretny egzemplarz może i jest kontrowersyjny, ale ma pokazać klientom jak bardzo są w stanie „zaszaleć” i zbudować bardzo indywidualną Panamerę.

Zawieszenie Porsche Active Ride w akcji

Ta luksusowa i sportowa limuzyna zapewnia teraz jeszcze wyższy poziom komfortu, ale również jeszcze lepsze prowadzenie. Wszystko za sprawą nowego układu zawieszenia.

Porsche Panamera trzeciej generacji standardowo wyposażona jest w dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne. Klienci mogą jednak zdecydować się na wybór opcjonalnego układu o nazwie Porsche Active Ride.

Będzie ono dostępne tylko w wariantach hybrydowych, gdyż wykorzystuje architekturę 400V. Aktualnie w ofercie pojawiła się jedynie topowa odmiana Turbo E-Hybrid i tylko tam można doświadczyć zawieszenia z układem hydraulicznym.

2024 Porsche Panamera
Nową Panamerę poznasz od razu po przednim zderzaku

Za Panamerę w takiej wersji musimy w Polsce zapłacić 932 000 złotych. Opcja Porsche Active Ride wiąże się z wydatkiem dodatkowych 39 963 złotych, ale zdecydowanie jest ona warta tej ceny.

Przy każdym z czterech kół montowany jest silnik elektryczny, który steruje pracą pompy hydraulicznej. Dzięki temu, praca zawieszenia każdego z kół może być niezależna.

Pozwala to na przykład na niwelowanie przechyłów bocznych podczas pokonywania zakrętów, lub wychylania się nadwozia do przodu i do tyłu przy przyspieszaniu lub hamowaniu.

Przełączając auto w tryb Sport Plus charakterystyka pracy zawieszenia zmienia się jeszcze bardziej. Wtedy, wchodząc w ciasny zakręt, Panamera pochyli się w jego stronę, aby pasażerowie nie odczuli nieprzyjemnych przeciążeń.

2024 Porsche Panamera
2024 Porsche Panamera

Podczas jednego z przedpremierowych pokazów Panamery dla dziennikarzy i zaproszonych gości, zaprezentowano możliwości zawieszenia Porsche Active Ride w bardzo efektowny sposób.

Jeden z egzemplarzy był połączony ze smartfonem i potrafił odwzorować w czasie rzeczywistym ruchy telefonu. Można było również sprawdzić działanie opcji niwelowania przechyłów. I to na postoju.

W samochodach produkcyjnych nie będzie oczywiście takich opcji i było to zaprogramowane wyłącznie w tym prototypie. Dzięki temu jednak dało się zaprezentować możliwości i szybkość działania zawieszenia Porsche Active Ride.

@outofspecstudiosPorsche went crazy with their new Active Ride system on the G3 Panamera♬ original sound – Out of Spec