Wielu Polaków z pewnością kojarzy ten japoński samochód z naszych ulic. Toyota C-HR to jeden z najpopularniejszych crossoverów na rynku. Od początku roku zarejestrowano w Polsce już ponad 7600 egzemplarzy.
Pierwsza generacja tego modelu znalazła już ponad 800 000 nabywców. Toyota ma wielką nadzieję, że podobnie będzie z drugim wcieleniem C-HR, którego produkcja właśnie ruszyła.
Nowe zadania dla pracowników tureckiej fabryki
C-HR to auto zaprojektowane w Europie, dla Europejczyków i również tutaj będzie ono montowane. Wszystkie egzemplarze wyjadą z fabryki Toyota Motor Manufacturing Turkey ulokowanej w tureckiej miejscowości Sakarya.
Japończycy zainwestowali aż 308 milionów euro w modernizację zakładu. Wszystko w związku z poszerzeniem gamy aut zelektryfikowanych. Łącznie Toyota wydała już 2,5 miliarda euro na inwestycje związane z fabryką TMMT.
Oprócz Corolli Sedan i C-HR, będą tam powstawały również same baterie do hybryd typu plug-in. Co roku w Turcji produkowanych będzie około 75 000 zespołów akumulatorów.
„Cieszymy się z rozpoczęcia produkcji nowej Toyoty C-HR oraz rozszerzenia możliwości produkcyjnych TMMT o hybrydy plug-in oraz baterie. Wpisuje się to w realizację koncepcji wielotorowego podejścia do elektryfikacji Toyota oraz przybliża do całkowitej redukcji emisji CO2 w gamie aut oferowanych w Europie do 2035 roku” – powiedział Yoshihiro Nakata, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe.
Toyota, jak wielu innych producentów, stawia na neutralność węglową. Europejska część marki ma ją osiągnąć do 2040 roku, ale w samych fabrykach ma się to wydarzyć już do 2030 roku.
Zastosowano nowe techniki lakiernicze, które ograniczają emisję CO2, zamontowano bezemisyjną wentylację, a zasilanie pochodzi głównie z energii słonecznej.
Ile kosztuje nowa Toyota C-HR?
Toyota C-HR dostępna jest w polskiej ofercie w czterech wariantach napędowych: 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT, 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT, 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM AWD e-CVT oraz 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM e-CVT.
Cennik startuje od kwoty 139 900 złotych za 140-konny model w wersji wyposażenia Comfort. Najdroższy wariant to wydatek 226 900 złotych i tyle zapłacimy za 223-konną Toyotę w wersji Executive Premiere Edition lub GR SPORT Premiere Edition.
Źródło: Toyota