Wielu Polaków z pewnością kojarzy ten japoński samochód z naszych ulic. Toyota C-HR to jeden z najpopularniejszych crossoverów na rynku. Od początku roku zarejestrowano w Polsce już ponad 7600 egzemplarzy.
Pierwsza generacja tego modelu znalazła już ponad 800 000 nabywców. Toyota ma wielką nadzieję, że podobnie będzie z drugim wcieleniem C-HR, którego produkcja właśnie ruszyła.
Zobacz również
Masywna terenówka za 163 tys. zł wjeżdża do Europy. Polska może być następnym rynkiem po hiszpańskim
Nie jest to najnowszy SUV, ale za to nie ma problemów z częściami. Za 101 700 zł wyjedziesz z salonu
Kompaktowy SUV z Europy za 76 400 zł zaboli Baica 3. Oferuje duży ekran dotykowy, kamerę cofania i 17-calowe felgi
Nowe zadania dla pracowników tureckiej fabryki
C-HR to auto zaprojektowane w Europie, dla Europejczyków i również tutaj będzie ono montowane. Wszystkie egzemplarze wyjadą z fabryki Toyota Motor Manufacturing Turkey ulokowanej w tureckiej miejscowości Sakarya.
Japończycy zainwestowali aż 308 milionów euro w modernizację zakładu. Wszystko w związku z poszerzeniem gamy aut zelektryfikowanych. Łącznie Toyota wydała już 2,5 miliarda euro na inwestycje związane z fabryką TMMT.

Oprócz Corolli Sedan i C-HR, będą tam powstawały również same baterie do hybryd typu plug-in. Co roku w Turcji produkowanych będzie około 75 000 zespołów akumulatorów.
„Cieszymy się z rozpoczęcia produkcji nowej Toyoty C-HR oraz rozszerzenia możliwości produkcyjnych TMMT o hybrydy plug-in oraz baterie. Wpisuje się to w realizację koncepcji wielotorowego podejścia do elektryfikacji Toyota oraz przybliża do całkowitej redukcji emisji CO2 w gamie aut oferowanych w Europie do 2035 roku” – powiedział Yoshihiro Nakata, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe.
Toyota, jak wielu innych producentów, stawia na neutralność węglową. Europejska część marki ma ją osiągnąć do 2040 roku, ale w samych fabrykach ma się to wydarzyć już do 2030 roku.

Zastosowano nowe techniki lakiernicze, które ograniczają emisję CO2, zamontowano bezemisyjną wentylację, a zasilanie pochodzi głównie z energii słonecznej.
Ile kosztuje nowa Toyota C-HR?
Toyota C-HR dostępna jest w polskiej ofercie w czterech wariantach napędowych: 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT, 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT, 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM AWD e-CVT oraz 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM e-CVT.

Cennik startuje od kwoty 139 900 złotych za 140-konny model w wersji wyposażenia Comfort. Najdroższy wariant to wydatek 226 900 złotych i tyle zapłacimy za 223-konną Toyotę w wersji Executive Premiere Edition lub GR SPORT Premiere Edition.
Źródło: Toyota



