Pierwsza generacja Toyoty C-HR trafiła na polski rynek w 2016 roku. Bardzo krzykliwa stylistyka miała zarówno wielu wielbicieli jak i przeciwników. Ostatecznie auto dość dobrze się przyjęło i stało się jedną z najpopularniejszych hybryd w kraju.
Teraz, po 7 latach od debiutu, przyszła pora na drugą generację tego crossovera segmentu C. Zdecydowanie robi ona równie ogromne wrażenie jak pierwsze wcielenie C-HR w 2016 roku.
![2023 Toyota C-HR](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2023/06/x2023-Toyota-C-HR-5-651x368.jpg.pagespeed.ic.wwXqWaHlD8.jpg)
Stylistycznie widzimy wiele nawiązań do najnowszej Toyoty Prius. Przednie reflektory w kształcie litery C mogą się podobać, a dwukolorowe nadwozie to coś, do czego ten japoński producent już nas chyba przyzwyczaił.
Tym razem, Toyota C-HR została zaprojektowana od podstaw w europejskich zakładach Toyoty i również tutaj będzie produkowana. Dla Japończyków nasz rynek jest niezwykle istotny.
![2023 Toyota C-HR](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2023/06/x2023-Toyota-C-HR-6-689x368.jpg.pagespeed.ic.63QlSVgGxN.jpg)
Wnętrze Toyoty C-HR również może się podobać. Mamy tu do czynienia z dość klasycznym układem, czyli wyświetlacz wirtualnego kokpitu za kierownicą, oraz ekran multimediów na środku deski rozdzielczej.
Ten drugi może mieć przekątną 8 lub 12,3 cala. Po raz pierwszy zastosowano inteligentne oświetlenie nastrojowe, które samoczynnie zmieni barwę w zależności od pory dnia czy pogody. Można będzie oczywiście również sterować nim ręcznie.
![2023 Toyota C-HR](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2023/06/x2023-Toyota-C-HR-7-644x368.jpg.pagespeed.ic.QTqHTQXszN.jpg)
![2023 Toyota C-HR](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2023/06/x2023-Toyota-C-HR-9-671x368.jpg.pagespeed.ic.zawlq9R6KX.jpg)
Kierowca będzie w stanie sterować niektórymi funkcjami auta z poziomu aplikacji w smartfonie MyT. W 2024 roku dostępny będzie również cyfrowy kluczyk.
Jak na Toyotę przystało, w nowym C-HR nie brakuje systemów bezpieczeństwa. Jedną z ciekawostek jest system tłumienia przyspieszenia, który spowalnia auto, gdy nagle wciśniemy gaz, a samochód wykryje przed nami przeszkodę.
![2023 Toyota C-HR](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2023/06/x2023-Toyota-C-HR-2-677x368.jpg.pagespeed.ic.3fRMycuRNi.jpg)
Do dyspozycji klientów oddane zostaną aż cztery wersje napędowe, wszystkie posiadają jakiś rodzaj elektryfikacji. Wszystko w trosce o zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery.
Gamę silnikową otwierają dwie klasyczne hybrydy. Pierwsza z nich, dostępna wyłącznie z napędem na przednie koła, skrywa pod maską jednostkę benzynową 1.8 o mocy 140 koni mechanicznych.
![2023 Toyota C-HR](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2023/06/x2023-Toyota-C-HR-8-676x368.jpg.pagespeed.ic.yME27dRT-V.jpg)
Druga klasyczna hybryda ma pojemność 2.0 litrów i oferuje moc 197 koni mechanicznych. Ten wariant dostępny będzie w wersji z napędem na przód, oraz inteligentnym napędem na wszystkie koła AWD-i.
Ostatnią wersją jest coś, na co czekało wielu klientów. Toyota C-HR będzie dostępna po raz pierwszy z hybrydą typu plug-in. Pod jej maską pojawi się jednostka 2.0, a kierowca będzie miał do dyspozycji moc 223 koni mechanicznych.
![2023 Toyota C-HR](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2023/06/x2023-Toyota-C-HR-4-673x368.jpg.pagespeed.ic.Usi8aS9atq.jpg)
![2023 Toyota C-HR](https://motofilm.pl/wp-content/uploads/2023/06/x2023-Toyota-C-HR-699x368.jpg.pagespeed.ic.cIs0pBs8ck.jpg)
Producent deklaruje bezemisyjny zasięg na poziomie 66 kilometrów. Co ciekawe, gdy auto wykryje, że wjeżdżasz do strefy niskiej emisyjności, automatycznie włączy tryb elektryczny.
Pierwsi klienci otrzymają możliwość zamówienia Toyoty C-HR w dwóch specjalnych edycjach cechujących się bogatym wyposażeniem. Mowa tutaj o wariancie GR Sport Premiere Edition i Executive Premiere Edition.
To jeszcze nie jest moment, aby podyktować polski cennik nowej Toyoty C-HR. Nie wiemy również kiedy dokładniej auto trafi do salonów i od kiedy będzie można je zamawiać. Z pewnością dowiemy się o tym wkrótce.