Tak przyspiesza najsłabsza hybryda w nowym Porsche Cayenne. Elektryczny zasięg zachwyca (wideo)

W drugiej połowie kwietnia 2023 roku, Porsche pokazało nam swojego największego SUV-a w odmłodzonej wersji. Cayenne po liftingu stał się jeszcze bardziej zaawansowany technicznie.

W ofercie pojawiło się sporo wariantów hybrydowych, a najmocniejszy z nich oferuje moc 739 koni mechanicznych. Autor załączonego nagrania wideo miał już okazję przejechać się nowym Cayenne.

Porsche Cayenne (2023) po faceliftingu oficjalnie. Jest więcej mocy i są powody do płaczu (wideo)

Bohaterem filmu jest Cayenne E-Hybrid Coupe, czyli najsłabsza hybryda typu plug-in z oferty. W polskich salonach Porsche zapłacisz za takie auto co najmniej 492 000 złotych.

Pod maską tej wersji pracuje benzynowy silnik V6 o pojemności 3.0 litrów. Generuje on 304 konie mechaniczne i 420 niutonometrów momentu obrotowego. Wspiera go jednostka elektryczna, która dorzuca od siebie „trzy grosze”.

2023 Porsche Cayenne Coupe
2023 Porsche Cayenne Coupe

Łącznie kierowca ma do dyspozycji moc 470 koni mechanicznych i moment obrotowy 650 niutonometrów. Producent zapewnia, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 254 km/h.

Autor nagrania postanowił to sprawdzić swoim urządzeniem pomiarowym. Sprint od 0 do 100 km/h udało się osiągnąć w 4,97 sekundy, czyli nieco gorzej niż deklaruje Porsche.

Na niemieckiej autostradzie bez ograniczenia prędkości udało się osiągnąć licznikowe 260 km/h, co odpowiadało prędkości 257 km/h według GPS. Tutaj jak widać jest trochę lepiej niż w oficjalnej tabelce.

2023 Porsche Cayenne Coupe
2023 Porsche Cayenne Coupe

Najciekawszym testem dla użytkownika byłoby z pewnością zweryfikowanie średniego zużycia paliwa i zasięgu na baterii. W Cayenne E-Hybrid Coupe ma ona pojemność 21,8 kWh netto.

Porsche deklaruje, że przejedziemy na niej do 90 kilometrów w cyklu miejskim (WLTP). Zakładając, że często ładujemy auto w domu, można śmiało stwierdzić, że zdecydowaną większość czasu jazdy po mieście nie zużyjemy prawie w ogóle benzyny.