Chińskie produkty raczej kojarzą się nam z niską ceną, ale co za tym idzie – również słabą jakością wykonania. Podobne obawy pojawiają się w związku z napływem samochodów do Europy właśnie z tamtej części świata.
Miałem już okazję poznać kilka aut zaprojektowanych i zbudowanych w Chinach. Osobiście uważam, że mit o słabej jakości można obalić. Niska cena jest efektem czegoś zupełnie innego.
Chiński elektryk zrobił na mnie wrażenie. Jest rodzinny i Polacy oglądają się za nim na potęgę
Jak już być może zdążyłeś się dowiedzieć, chiński rząd oferuje bardzo duże dofinansowania dla tamtejszych producentów. Dzięki temu, mogą oni u nas sprzedawać auta w atrakcyjnej cenie, nawet z dużą stratą.
A jak wygląda poziom bezpieczeństwa?
Dla użytkownika bardzo ważny jest też poziom bezpieczeństwa. Podróżujemy często z całą rodziną, więc nie chcemy oferować im przejażdżki autem, którego nie jesteśmy pewni.
Niezależna samochodowa organizacja zajmująca się testami zderzeniowymi Euro NCAP, przeprowadziła niedawno próbę na jednym z chińskich aut. W ich ręce wpadł BYD Seal, czyli elektryczny sedan segmentu D.
Chiński samochód wypadł naprawdę nieźle i uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych podróżujących oceniono na 89 procent, a dzieci na 87 procent.
Na nagraniach widać bardzo dobrze jak mocna jest konstrukcja pojazdu. Wiele elementów pozostaje nienaruszonych nawet po bardzo silnych uderzeniach. Robi to świetne wrażenie.
W Europie BYD Seal oferowany jest w dwóch wersjach: Design z napędem na tył oraz Excellence AWD z napędem na wszystkie koła. Pierwsza z nich zapewnia kierowcy moc 313 koni mechanicznych, druga natomiast aż 530 koni mechanicznych.
W obu autach znajduje się bateria o pojemności 82,5 kWh co przekłada się na zasięg w cyklu miejskim na poziomie 690 kilometrów dla wersji RWD i 600 kilometrów dla AWD.
BYD Seal Design przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy i może się rozpędzić do 180 km/h. BYD Seal Excellence AWD natomiast to sprint od 0 do 100 km/h trwający 3,8 sekundy.
Ile kosztuje BYD Seal?
W teście Euro NCAP wykorzystano tę słabszą odmianę z napędem na tylną oś. W Niemczech za BYD Seal Design trzeba zapłacić 44 900 euro, czyli około 200 000 złotych. Szybsza wersja Excellence AWD to wydatek 50 990 euro czyli około 227 000 złotych.
Marka BYD powoli wkracza na polski rynek, choć jeszcze nie da się znaleźć na ten temat zbyt wielu informacji. Z pewnością wkrótce będzie na ten temat nieco głośniej.
Źródło: Euro NCAP